اخباربانک و بیمهویژه ها

آخرین وضعیت قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت مثقال طلا + جدول

به گزارش صنعت کار، همزمان با نوسان قیمت ارز در بازار، قیمت طلا و سکه نیز نسبت به روز قبل، با تغییر همراه شده است ؛ فعالان بازار می گویند حباب قیمت سکه نسبت به روزهای قبل کاهش چشم گیر داشته است؛ ضمن آنکه تقاضا برای خرید طلا و سکه نیز کم شده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و  79 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 54 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 88 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه یک‌میلیون و 289 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 899 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای 18عیار هم 410 هزار و 900 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1499 دلار معامله می‌شود.

در حالی که انتشار آمارهای مثبت از خرده فروشی در آمریکا و امیدواری به کاهش تنش های تجاری میان آمریکا و چن موجب افزایش ارزش سهام و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه شده، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.72 درصد کاهش به 1488 دلار و 53 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود یک درصد کاهش داشت که سومین کاهش هفتگی متوالی محسوب می شود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.52 درصد کاهش به 1499 دلار و 50 سنت رسید.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در حالی که آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار منتشر شده و شاخص ها در بورس های جهان افزایش یافته است، ما شاهد افت قیمت طلا هستیم. خوش بینی نسبت به مذاکرات تجاری موجب تقویت بورس های جهان شده و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است.»

پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا در ماه اوت افزایش یافته و احتمال بروز رکود در بزرگترین اقتصاد جهان کمتر شده است، میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بالا رفت.

همچنین پس از بروز نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و اقدامات محرک اقتصادی بانک مرکزی اروپا ارزش سهام در بازارهای بورس جهان به بالاترین رقم ها در 6 هفته گذشته رسید.

سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست هفته آینده فدرال رزرو هستند تا ببینند آیا بانک مرکزی آمریکا 25 صدم درصد دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد یا نه.

نوع قیمت لحظه
قیمت سکه بهارآزادی طرح جدید 4 میلیون و 79 هزار تومان
قیمت سکه بهارآزادی طرح قدیم 4 میلیون و 54 هزار تومان
قیمت نیم سکه بهارآزادی 2 میلیون و 88 هزار تومان
قیمت ربع سکه بهارآزادی یک میلیون و 289 هزار تومان
قیمت سکه گرمی 899 هزار تومان
قیمت هرگرم طلای 18 عیار 410 هزار و 900 تومان
قیمت هر گرم طلای 24 عیار 547 هزار و 900 تومان
قیمت هر مثقال طلا یک میلیون و 780 هزار تومان
قیمت هر اونس طلای جهانی 1499.5 دلار

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا