اخباربانک و بیمهبرگزیدهویژه ها

هم‌افزایی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک به نيازمندان/ پرداخت بيش از ۱۹۰ هزار فقره وام قرض الحسنه به مددجويان

به گزارش صنعت کار، بر اساس این تفاهمنامه، بانک قرض الحسنه مهر ایران به هر يک از مددجويان معرفي شده از سوي کميته امداد امام خميني (ره) با هدف حمايت از مشاغل خانگي و طرح هاي خوداشتغالي و توسعه اي، تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي كند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور حمایت از توانمندسازی مددخواهان این نهاد تا کنون بالغ بر ۱۹۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۱۱ هزار ميليارد ريال به معرفي شدگان تحت پوشش کميته امداد پرداخت کرده است و اين تفاهمنامه نيز موجب تقويت زمينه همكاري هاي مشترك ميان اين دو مجموعه خواهد شد.
مرتضی اکبری در مراسم امضاء تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد در خصوص وام هاي تکليفي از سوي بانك مركزي براي اشتغالزايي افراد تحت پوشش اين كميته، اظهار داشت: ما هر ساله بر اساس بودجه، سهميه‌اي از اين وام‌هاي تكليفي را در اختيار داريم كه از سوي بانك مركزي به ما تكليف مي‌شود.
وی افزود: برای امسال نیز سهمیه ۲۰۰ ميليارد توماني براي بانک قرض الحسنه مهر ايران در نظر گرفته شده که پس از امضا اين تفاهمنامه ما آمادگي پرداخت به اعضاء اين کميته را داريم.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، با تاکید بر اینکه اين بانک ۱۰۰ درصد قرض الحسنه است و با محدوديت منابع نسبت به ساير بانك ها مواجه است، گفت: با تمام اين شرايط خوشبختانه تاكنون هرگونه تكليفي كه به بانك سپرده شده به خوبي پرداخت و سپس پيگيري شده است.
اکبری، ادامه داد: همچنین یکی از اقدامات مهمي که از سال گذشته صورت گرفته همکاري بانك و صندوق ولايت است كه اين تسهيلات به معيشت، اشتغال و وديعه مرتبط است و تاكنون حدود ۱۹۰ هزار نفر از مددجويان كميته امداد تحت پوشش اين طرح قرار گرفته و تسهيلات دريافت كرده اند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، درباره موضوع ضمانت این تسهیلات، با تاکيد بر اينکه معوقات اين بانک تنها يك درصد است، گفت: از آنجايي كه تنها ابزار ما ضامن است و با توجه به اينكه معوقات پاشنه آشيل بانك است، ما آمادگي اين را داريم كه با معرفي مددجويان از سوي اين كميته در زمينه ضامن نيز تغييراتي داشته باشيم.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا