اخبارصنعت و معدنویژه ها

رشد تولید فولاد چین پیش از آغاز محدودیت‌ها

به گزارش صنعت کار، به نقل از ایمیدرو، تولید فولاد خام چین در اوت 2019 میلادی با 2.4 درصد رشد به 87 میلیون و 250 هزار تن رسید. این در حالی است که طی دو ماه پیش از آن، تولید فولاد در چین کاهش یافته بود.

محدودیت های تولید فولاد خام برای پیشگیری از آلودگی هوا در اکتبر 2019 میلادی آغاز می شود، به همین دلیل فولادسازان چینی پیش از آغاز این محدودیت‌ها در ماه اوت تولید فولاد خام خود را افزایش دادند.

همچنین طی اوت 2019 میلادی میزان تولید روزانه فولاد خام در چین با 2.2 درصد رشد نسبت به ماه پیش از آن به 2 میلیون و 810 هزار تن رسید.

این فولادساز بزرگ جهان طی ماه‌های اخیر تحت فشار کاهش سود قرار گرفته است. اگرچه تنش تجاری با آمریکا نیز در این روند تاثیر داشته است. تحلیلگران بر این باورند که تمام بخش تولید چین تحت تأثیر جنگ تجاری بوده و تولید و فروش خودرو و لوازم خانگی با چالش هایی مواجه است.

اغلب فولادسازان چینی طی نیمه نخست سال 2019 میلادی کاهش سود و یا رسیدن به ضرر را گزارش کرده‌اند. این در حالی است که در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی تولید فولاد خام چین با 9.1 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 2018 میلادی به 664 میلیون و 870 هزار تن رسید.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا