صنعت و معدن

آذربایجان دیگر از ایران مرغ وارد نمی کند

به گزارش صنعت کار، به دلیل شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان در ایران، آذربایجان موقتا واردات مرغ و فرآورده های مرغ از ایران را ممنوع کرده است.

اداره کنترل دامپزشکی آذربایجان اعلام کرد، در جریان شیوع این ویروس بیش از 25 میلیون پرنده تلف شده اند. این ویروس به ویژه در استان های شمال غرب ایران که در همسایگی آذربایجان قرار دارند گسترش یافته است و روزانه مرغ های بیشتری در ایران تلف می شوند.

با توجه به اینکه آذربایجان در مسیر عبور پرندگان مهاجر قرار دارد، اداره کنترل دامپزشکی آذربایجان پیشنهاد کرده که کشاورزان و شهروندانی که در زمینه پرورش مرغ فعالیت دارند، برای جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری مرغ های خود را در فضای در بسته نگهداری کنند.

یولچو هانولی، سخنگوی اداره کنترل دامپزشکی آذربایجان گفت: «آذربایجان نه تنها واردات مرغ زنده بلکه فرآورده های مرغی و تخم مرغ را نیز ممنوع کرده است.»

بانک توسعه آسیایی به منظور حمایت از تلاش های فوری دولت آذربایجان برای مقابله با تهدید آنفولانزای پرندگان از جمله تهیه هرگونه تجهیزات لازم، 50 هزار دلار به این کشور اختصاص داده است. همچنین دولت آذربایجان از محل اعتبار صندوق نفت این کشور تجهیزات تست و شناسایی این بیماری را خریداری کرده است.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا