برگزیدهنفت و پتروشیمیویژه ها

تداوم کاهش قیمت نفت با اظهارات تند ترامپ

به گزارش صنعت کار،بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۷ سنت کاهش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۵ سنت کاهش، به ۵۶ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص قیمت به پایینترین سطح قیمت خود پیش از حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در ۱۴ سپتامبر کاهش پیدا کردند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، آنچه که باعث کاهش قیمت نفت شد، اظهارات دونالد ترامپ درباره تجارت بود. وی همچنان موضع تخاصمی دارد.

ترامپ روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از شیوه های تجاری چین انتقاد کرد و گفت وی در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، توافق بد را نخواهد پذیرفت.

چین بزرگترین واردکننده نفت جهان و دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، نفت هفته گذشته پس از حملات هوایی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که نیمی از تولید نفت این کشور را فلج کرد، جهش پیدا کرده بود. عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، برای تامین تعهدات به مشتریانش، از سایر تولیدکنندگان خاورمیانه نفت خریداری می‌کند.

به گفته هوی لی، اقتصاددان بانک OCBC، در حال حاضر بازار بسیار نگران بخش تقاضا است. اما از سوی دیگر ذخایر نفت خام عربستان سعودی ممکن است تا دو ماه دیگر به پایان برسد و این امر خریداران را وادار خواهد کرد به دنبال خرید در بازار محموله‌های تک باشند و قیمتها دوباره بالا می‌رود.

عامل دیگری که قیمتهای نفت را با فشار کاهشی روبرو کرد، رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بود. گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۱.۴ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا