اخباربرگزیدهخودرونفت و پتروشیمیویژه ها

گرید پلیمری باک خودرو بومی‌سازی شد/ 90 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید 500 هزار تنی یک محصول پلیمری

به گزارش صنعت کار، امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت پتروشیمی آریاساسول در مراسم رونمایی از بومی‌سازی تولید گرید باک پلیمری خودور که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برگزار شد اظهار داشت: آریا ساسول تنها شرکت ایرانی است که دارای زیرساخت‌های تولید پلی اتیلن سنگین است و قابلیت این را دارد که گریدهای تخصصی پلی اتیلین مانند گرید باک خودرو را در داخل کشور تولید کند.

وی افزود: قبلا این گرید از خارج از کشور و کشورهای سوئیس و آلمان وارد می‌شد و فقط چهار پلنت از آن در جهان وجود داشت.

بحرینی با بیان اینکه این گرید پلیمری بازار مناسبی برای صادرات دارد تصریح کرد:‌ مصرف کاتالیست این گرید در کشور قابل تولید است و از سال گذشته با تحقیق و توسعه سطح بالا ابتدا تلاش شد تا بازخورد بازار مصرف داخلی گرفته شود.

وی نیاز سالانه این محصول را 50 هزار تن برآورد کرد و افزود: علاوه بر ساخت باک در تولید انواع بشکه‌های حمل مواد شیمیایی استفاده می‌شود

وی ادامه داد: با همکاری شرکت‌های داخلی کاتالیست تولید و نمونه آزمایشگاهی به تولید صنعتی رسید.

وی با اشاره به اینکه گرید پلیمری یاد شده مشابه محصول تولیدی در شرکت بازل است خاطرنشان کرد: محصول بومی سازی شده می‌تواند تمام نیازهای داخل کشور را تامین کند.

وی یادآورشد: سبد محصولات این شرکت متنوع شده و محصولات جدید با استفاده از کاتالیست جدید خواهد بود.

بحرینی خاطرنشان کرد: با بومی سازی این محصول 90 میلیون دلار در سال صرفه‌جویی خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: شرکت آ‌ریاساسول طی دو ماه آینده با طراحی شرکت لینده آلمان 100 هزار تن افزایش تولید اتیلن خواهد داشت. همچنین احداث واحد 300 هزار تنی پلی اتیلن سنگین از جمله برنامه‌های توصیه‌ای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: تا دو و نیم سال آینده می‌توانیم گریدهای مختلف پلیمری را تولید کرده و تا افق 1404 به تولید  2 میلیون تن محصولات پلیمری خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه فروش شرکت آریاساسول 5800 میلیارد تومان در سال گذشته بوه است افزود: 3250 میلیارد تومان سود خالص شرکت بدوه است.

وی در ادامه اظهار داشت: در همین نمایشگاه ما ثبت سفارش خرید 10 هزار تن از گرید باک خودرو را داشته‌ایم.

بحرینی در ادامه بیان کرد: 50 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در واحد الفین آریاساسول صورت گرفته که بر این اساس ظرفیت یک میلیون تنی به 1.1 میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: برای پلی اتیلن نیز 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده که از جمله گریدهای پلیمری مورد نیاز صنعت کشور است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا