برگزیدهصنعت و معدنگوناگونویژه ها

شهرک‌های صنعتی حلّال معضل بیکاری

اشتغال, اشتغال زایی , اصل 44 قانون اساسی , اقتصاد مقاومتی , بیکاری , تحریم , توسعه صنعت, تولید ملی, جنگ اقتصادی, حمایت از تولید, رئیس کمیسیون صنایع و معادن, رضا رحمانی, صنایع و معادن, مجلس و تولید ملی, نماینده تبریز, نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی, نماینده تبریز در مجلس, نمایندگان تبریز, کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم, قانون اصلاح معادن, صنایع کوچک و متوسط

به گزارش صنعت کار، رضا رحمانی وزیر صمت با اشاره به اولویت نخست وزارت صمت برای حل مشکلات شهرک های صنعتی، گفت: در وزارت صمت برای تمامی شهرک‌های صنعتی برنامه ریزی های ویژه ای انجام داده ایم، به طوری که از نزدیک وضعیت این شهرک ها را بررسی و شرایط آن ها را از نظر زیر ساخت‌های آب، برق ، تصویه خانه‌ و اینترنت مورد ارزیابی قرار داده ایم.

او ادامه داد: با توجه به بازدیدهایی که از شهرک های صنعتی صورت گرفت خوشبختانه با وجود تحریم‌ها به خوبی می توانیم مشاهده کنیم که کشورمان در جنگ اقتصادی پیروز واقع شده است.

وزیر صمت افزود: در گذشته مواد اولیه تمام صنایع وارد کشور می‌شد، ولی خوشبختانه امروز در ساخت مواد اولیه بسیاری از تولیدات کشور خودکفا شده‌ام. شهرک های صنعتی در کشور پیشرو در تولید مواد اولیه هستند.

رحمانی تصریح کرد: همانطور که رهبری با اشاره به تمامی دستگاه‌ها در زمینه خودکفایی به رونق تولید تاکید داشتند، وظیفه ما این است که در خدمت تولید کنندگان باشیم تا موانع آن‌ها را برطرف سازیم .

او با اشاره به بودجه ناکافی دستگاه های خدمت رسان گفت: با توجه به محدویت بودجه وزارت صمت انتظارمان از استاندار‌ی ها این است که به شرکت‌های خدمات رسان کمک کنند چرا که این شهرک‌ها پیشران و بازوان اصلی اقتصاد کشور هستند و می‌توانند معضل بیکاری کشور را برطرف کنند.

وزیر صمت بیان کرد: دستگاه های مرتبط به این شهرک‌ها نگاه عادی نداشته باشند، شهرک های صنعتی زنجیره فعالیتی در کشور هستند و می‌توانند بسیاری از معضلات کشور به ویژه نبود شغل و بیکاری را برطرف کند.

او افزود:مجلس و دولت اعلام آمادگی کرده اند که موانع شهرک‌های صنعتی را برطرف کنند. همه باید باور کنیم که مشکلات کشور برای ما مهم است و هرکس کمک نکند در واقع به جوانان کشور خیانت کرده است.

 

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا