بانک و بیمهبرگزیدهگوناگونویژه ها

رشد قیمت‌ها در بورس متوقف شد

بورس

به گزارش صنعت کار، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران برخلاف روز گذشته روند کاهشی را شروع کرد و با افت ۱۷۷۳ واحد در تراز ۳۱۸ هزار و ۲۵۰ هزار واحدی نشست.

البته این افت با توجه به کانال شکنی‌های پی در پی این شاخص در روزهای گذشته مقدار قابل توجهی نیست مضاف بر این که شاخص کل هم وزن نیز امروز توانسته به رشد خود ادامه دهد و با ۲۰۲ واحد رقم ۹۴ هزار و ۱۶۷ واحدی را تجربه کند.

همچنین شاخص آزاد شناور با ۱۶۳۶ واحد افزایش رقم ۳۶۹ هزار و ۴۵۴ واحد را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۷۷۱ و ۱۴۳۹ واحد کاهش یافتند.

گروه مپنا ، معدنی و صنعتی کل گهر و پتروشیمی پردیس هر کدام به ترتیب ۳۳۳، ۲۷۴ و ۲۱۴ واحد به کاهش شاخص‌های بازار دامن زدند. در طرف مقابل نفت سپاهان، خدمات انفورماتیک و بیمه تجارت ۳۰۴، ۱۶۶ و ۱۲۸ واحد شاخص‌های بازار را تقویت کردند.

امروز گروه بانک‌ها وموسسات اعتباری بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و توانستند با معامله ۳.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۳۰۵ میلیارد تومان تعداد ۱۲۰ هزار و ۹۶۲ داد و ستد را تجربه کند.

در گروه خودرو نیز بیش از یک میلیارد سهم به ارزش ۲۹۶ میلیارد تومان داد و ستد شد این گروه بعد از بانکی‌ها بیشتر ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. مواد دارویی، شیمیایی‌ها و فلزات اساسی دیگر گروه‌های بودند که نسبت به گروه‌های بازار از ارزش معاملات بیشتری برخوردار بودند.

در بورس تهران تعداد ۲۴۱ سهم با رشد قیمت و ۲۴۰ سهم با افت روبرو بودند. در فرابورس تهران نیز تعداد نمادهای مثبت ۱۲۱ و تعداد نمادهای منفی به ۱۳۰ رسید.

ارزش معاملات بورس تهران رقم ۳۰۵۰ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار عدد ۸.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ثبت رساند. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم ۶۳۸ هزار و ۲۴ نوبت رسید.

آیفکس نیز با ۱۱.۴۸ واحد کاهش تا رقم ۴۲۳۶ کاهش یافت و ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۷۱ میلیارد تومان رسید حجم معاملات این بازار نیز عدد ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا