راه و ساختمان

بخش ریلی به شعار نیاز ندارد کمک مالی می خواهد

به گزارش صنعت کار، سیدمحمد راشدی در خصوص تأخیر قطارها در بارش برف اخير و این که چرا اين اتفاق رخ داد و بخش ريلي غافلگير شد افزود: بخشی كه مربوط به شركت رجا می شود تجهيز قطار است كه ما در اين بخش به خوبی عمل كرديم.مشکل در زیر ساخت هاست که باید برطرف شود.

وی در خصوص میزان توسعه نیافتگی در بخش ریلی و علت آن اضافه کرد: علت اصلي اين است كه همه خوب شعار می دهند و بر هيچ كس پوشيده نيست كه در مواقع بحران فقط بخش ريلي است كه به داد مردم می رسد، اما در زمان اعتبار دادن گوش هيچ مسؤولی شنوا نیست.

راشدی گفت: هشت سال است كه شركت رجا قطارهاي حومه‌ای را مدیریت می کند و در اين مدت زيان اين شركت پرداخت نشده، اما به خاطر مردم فعاليت مان را متوقف نکرده ایم. شركت رجا 890 ميليارد تومان زيان انباشته دارد و از آن جاكه اجازه افزايش قيمت نداريم و يارانه‌اي هم دريافت نمي‌كنيم، شرايط مناسب نيست.

او تأکید کرد: شعار دادن راحت، اما عمل كردن سخت است. قرار بود اولويت، توسعه حمل‌ونقل ريلي مسافري باشد، اما هيچ كمك مالي نمی شود.

رئیس هیأت مدیره رجا اظهار داشت: زماني كه تمامی پروازها لغو و حمل‌ونقل جاده‌ای بسته مي‌شود، انتظار است بخش ريلي همچنان خدمات ارائه دهد و ما بايد قطارهاي فوق العاده را تأمين كنيم. پنج ماه است كه شركت رجا نتوانسته پول شركت‌هاي پيمانكاري را پرداخت كند، سه ماه است كه شركت‌هاي پيمانكاری حقوق كاركنان خود را نداده‌اند، حتما بايد در بخش ريلي به بحران برسيم تا كميته‌اي ايجاد شود و اين بحران توسط دولت و مجلس مديريت شود؟
وی افزود: شركت رجا با بحران مواجه است، ما هزينه‌هاي خود را با وام بانكي تأمين و پرداخت می كنيم؛ 50 ميليارد وام بانكي دريافت كرديم تا بخشی از هزينه‌ها پرداخت شود. حرف اول و آخر اين است كه بخش ريلي به شعار نياز ندارد، بلكه نيازمند كمك مالی است.

راشدی اضافه کرد: 60 درصد از قطارهای كشور در اختيار شركت رجاست، تا اين لحظه از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه برای قطارهای تکلیفی و حومه ای هيچ كمكي نشده است.

او خاطرنشان کرد: سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، زيان شركت رجا را تاييد كرده است، اما گوش شنوايی نيست. و نمی دانیم مجلس و دولت چه زمانی به فكر نوسازی ناوگان ريلي خواهند افتاد.

رییس هیات مدیره شرکت رجا افزود: تاخيرهايي به دليل برودت هوا ايجاد شد كه مشكل اصلي آن به دليل زيرساخت ها بود، بايد براي حل اين مشكلات كمك شود؛ مردم بايد از مشكلات مطلع شوند و بدانند ناوگان حمل ونقل ريلي كشور با مشكل زيرساختي مواجه است و دولت بايد براي حل اين معضل كمك مالي كند.

راشدی تأکید کرد: در شرايط كنوني هيچ كس حاضر به سرمايه‌گذاري در بخش ريلي نيست، زيرا نه تنها زيان‌ها، بلكه يارانه نيز پرداخت نمي‌شود. اولويت شركت حمل و نقل ریلی رجا خريد ناوگان است، اما به دليل عدم پرداخت از سوی دولت فعلا متوقف شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت رجا افزود: راه آهن در بدترين شرايط (بحران سرما در سال 1386) در كنار مردم بود، اما هيچ قطاري حذف نشد، بدون ترديد در فضای كنوني نيز تلاش مي كنيم فعال باشيم؛ البته در حال حاضر مشكلات شركت رجا بسيار زياد شده است و بايد سازمان برنامه و بودجه در تخصيص اعتبارات به بخش ريلي اقدام كند، در غير اين صورت بايد انتظار شرايط حادتري داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا