اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

تداوم تولید و اشتغال در واحدهای صنعتی سیاست راهبردی قوه قضائیه است

به گزارش صنعت کار، «سعید عمرانی» در پایان نشست کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه گذاری کشور که در شرکت هیربد شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه با حضور معاون وزیر صنایع و سایر مسئولان برگزار شد به خبرنگاران، گفت: دستگاه قضائی ممانعت از بیکاری کارگران در بنگاه های تولیدی و واحدهای صنعتی و همچنین رونق تولید است که در این زمینه برنامه هایی در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: دستگاه قضائی به عنوان عضوی از کارگروه های رونق تولید نسبت به روند فعالیت کارخانه ها و واحدهای صنعتی دقت نظر دارد و مسائلی که برخی از واحدها با آنها مواجه هستند و شاید زمینه ساز تعطیلی آنها شود را با حساسیت بررسی و در این رابطه تصمیم های مقتضی را اتخاذ می کند.

به گفته عمرانی، بازدیدهای میدانی از صنایع به این دلیل که میتواند از مشکلات منجر به تعدیل نیرو، کاهش ظرفیت تولید و یا چالش های کارگری و تعطیلی کارخانه ها جلوگیری کند، دارای اهمیت فراوان است و این موضوع در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید از شرکت هیربد در شهرک صنعتی مامونیه نیز گفت: اراده همه دستگاه های متولی برای حل مشکلات و موانع این شرکت سبب شد که اکنون شاهد فعالیت تولیدی در سه شیفت و همچنین بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده باشیم.

عمرانی تاکید کرد: قوه قضائیه با این باور که در زمینه رونق تولید هیچ بن بست غیرقابل حلی وجود ندارد، بر جدیت دستگاه قضائی در حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: رونق تولید منوط به این است که همه دستگاه ها و مسئولان ذیربط پای کار باشند.

معاون دادستان کل کشور اظهار داشت: در شرایطی که کشورمان درگیر جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان است، همه ارکان و ارگان ها باید با استفاده حداکثری از اختیارات و توان خود و نیز با اتکا به ظرفیت های داخلی در این میدان حاضر باشند و از تهدید دشمنان برای شکوفایی و رونق تولید در کشور، فرصت سازی کنند.

وی تاکید کرد: ایران با یک درصد از جمعیت جهان، دارای هفت درصد منابع کره زمین است و باید با نگرش و مدیریت مناسب از این ظرفیت های بالقوه با اتکا به دانش بومی و نیروهای جوان نهایت استفاده را انجام دهیم.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا