تاپصنعت و معدن

بسیاری از مسئولان کنار رئیس‌جمهور، دستورات را اجرا نمی‌کنند

به گزارش صنعت کار، غلامحسین شافعی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز( ۲۹ بهمن) برگزارشد، اظهار کرد: هر چقدر به پایان سال نزدیک می شویم غم نهفته بنگاه‌های اقتصادی مضاعف می شود که می خواهند با مسائل پایان سال چه کار کنند.

وی افزود: امیدوریم که در چنین وضعیتی برای مسائل پایان سال بنگاه ها تدبیری اندیشیده شود. البته در شورای پول و اعتبار کمیته‌ای برای رسیدگی به این مشکلات تشکیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این است که هر سال درصدی به سهم مالیات استان ها افزوده می شود بدون توجه به اینکه آیا مجموع درآمد استان افزایش یا کاهش یافته است. قاعدتا اگر درآمد استان ها کاهش پیدا کرده باشد افزایش مالیات امری عادلانه نیست. در این ارتباط روند حرکت اقتصاد در سال باید بر اساس این واقعیت سهم مالیات استان ها تعیین بشود. این ظلم مضاعف را به استان ها روا نداریم.

وی درمورد برداشت ها از صندوق توسعه ملی گفت: موضوع بعدی که در هیات امنای صندوق توسعه ملی هم مطرح شده، استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی است. برای چندمین بار تقاضا می شود که آنچه از صندوق توسعه ملی برداشت شده به چه بخش هایی تزریق شده است. اگر صندوق توسعه ملی منابع قابل توجهی را به بخش خصوصی اختصاص دهد بخش خصوصی تمایلی به استفاده از آن ندارد، چون از این بابت تجربه های تلخی در گذشته داشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا