اخباربرترصنعت و معدن

صادقی نیارکی : تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات واردات و صادرات صنعت طلاو جواهر/ آقامحمدی: ضرورت همگرایی در تنظیم سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها

به گزارش صنعت کار، در این نشست نمایندگانی از تشکلهای تخصصی، برخی تولیدکنندگان، طراحان و دست اندرکاران زنجیره تولید نیز حضور داشتند و از یوهانس برگمایر «دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی (WPO)» برای موضوع طراحی بسته بندی طلا، جواهر و فلزات گرانبها دعوت به عمل آمده بود.

در این نشست که در دفتر معاونت امور صنایع وزارت صمت برگزار شد، پیرامون سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با استراتژی کلی تولید 500 تنی، صادرات ۲۰درصدی و اشتغالزایی جدید برای 100 هزار نفر تا افق 1404 بحث و تبادل نظر شد.

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در این جلسه با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از صنعت فلزات گرانبها از تشکیل کمیته مشترک با حضور نمایندگانی از گمرک و بانک مرکزی ؛ دفتر مقررات صادرات و واردات برای تسهیل فرآیند واردات مواد اولیه به کشور خبرداد و گفت: با شکل گیری این کمیته چالش های موجود این صنعت بررسی و تمهیداتی برای تسهیل روند ورود مواد اولیه در نظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تدوین پیش نویس اولیه سند توسعه صنعت فلزات گرانبها تصریح کرد: متن تهیه شده نیازمند بازنگری است لذا ضروری است سند راهبردی با رویکردهای ارتقا وضعیت و توسعه صنعت طلا و جواهر و فلزات گرانبها با همکاری اتاق بازرگانی و اصناف تدوین شود که به عنوان چشم انداز توسعه این صنعت قابلیت اجرایی داشته باشد.

لزوم استفاده از مشاوره نخبگان در تنظیم سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه روی تدوین بندهای سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها باید بیشتر کار شود، تصریح کرد: در این زمینه از مشاوره نخبگان و کسانی که در تنظیم این گونه سندهای راهبردی دارای تجربه و دانش هستند، استفاده کنید.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: این سند باید سندی منسجم و دربرگیرنده استراتژی، الزامات و اقدامات اجرایی مورد نیاز باشد.

ضرورت همگرایی و هم افزایی برای ارایه سند راهبردی

همچنین علی آقا محمدی«رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام» در این جلسه با بیان ضرورت همگرایی برای ارایه یک مدل مناسب در تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها، بیان کرد: ارتقای وضعیت در این صنعت یک کار جهادی محسوب می شود.

او با تأکید بر هماهنگی و هم افزایی با اتحادیه‌های استانی، اضافه کرد: موضوع پنجره واحد در صدور مجوزات لازم و خوشه بندی و بسته بندی در این زمینه مهم و حایز اهمیت هستند که باید مورد پیگیری واقع شوند.

محمدرضا سپهری«معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی» نیز با معرفی سازمان جهانی بسته بندی (WPO) گفت: ایران اکنون عضو این سازمان است و اتحادیه ها و تشکل های حوزه طلا و جواهر و فلزات گرانبها را باید به این سازمان جهانی وصل کنیم.

او با بیان اینکه WPO در حوزه ارایه طرح‌های نوآورانه بسته بندی و آموزش به صنعت طلا و جواهر و فلزات گرانبهای کشور کمک می کند، افزود: WPO سالانه نمایشگاه و مسابقات ویژه ای در این حوزه دارد که شرکت‌های ایرانی در کنار همکاری‌های فنی می توانند از آنها بهره مند شوند.

همچنین یوهانس برگمایر«دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی (WPO)» در این نشست با بیان اینکه اتحادیه ها و تشکل های طلا و جواهر و فلزات گرانبها از طریق انستیتو می توانند با WPO مرتبط باشند، گفت: این صنعت طلا و جواهر در حوزه بسته بندی به ارایه مدل های تطبیقی دیگر کشورها بیش از موضوعات ابتدایی تر مانند آموزش نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا