بانک و بیمهصنعت و معدن

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای توسعه صادرات

به گزارش صنعت کار، صمد کریمی صبح امروز در اولین همایش تامین مالی صادرات حضور یافته و به ارائه توضیحاتی پرداخت، اما پس از پایان این صحبت‌ها در شرایطی که صادرکنندگان مشکلات و سوالات بسیار داشته و اهالی مطبوعات نیز پیگیر طرح سوالات خود بودند با ذکر این نکته که از سوی بانک مرکزی تنها مجاز به ارائه اطلاعاتی در حد این همایش بوده محل را ترک کرده و پاسخگویی به تمام مشکلات صادرکنندگان را به اداره صادرات بانک مرکزی که از قضا خود او ریاست این اداره را برعهده دارد پاس داد.

وی در این همایش اظهار کرد: بخش نفتی مجال و فرصت پویایی را از صادرات غیرنفتی گرفته است.

رئیس اداره صادرات بانک مرکزی در عین حال به تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: با کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان سوآپ ارزی به امضاء رسیده تا در این قالب دو کشور بتوانند با استفاده از منابع موجود روابط تجاری خود را گسترش دهند.

کریمی در عین حال به تاثیر شوک‌های ارزی در صادرات کشورها پرداخت و گفت: کشورهایی که صادرات قوی دارند شوک‌های ارزی کمتری را تجربه می‌کنند.

وی افزود: اکنون شکاف میان نرخ ارز آزاد در بازار و نرخ رسمی آن کاهش یافته و در حالی که شکاف نسبی این دو بخش در سال ۱۳۹۱، ۱۱۲ درصد بود این رقم در دی‌ماه امسال به ۲۲ درصد رسیده است.

رئیس اداره صادرات بانک مرکزی افزود: ما در سیاست‌های ارزی به دنبال کاهش نرخ واقعی ارز نیستیم و سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی از این قرار است که اختلاف میان نرخ ارز آزاد و رسمی کمتر شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا