صنعت و معدن

باید به سمت تشکیل شرکت‌های بزرگ صادراتی حرکت کنیم

به گزارش صنعت کار؛  محمد شریعتمداری در بیستمین دوره معرفی صد شرکت برتر ایران با اشاره به سخنان رییس هیات عامل ایدرو مبنی بر اینکه کشور در حال برداشتن گام‌های موثر روبه جلو است و چرا بذر یاس و ناامیدی در جامعه می‌کاریم، تصریح کرد : در سال‌های اخیر حدود ۵ تا ۶٫۵ درصد رشد صنعتی داشتیم و قطار توسعه کشور در حوزه صنعت بر مسیر خود قرار گرفته است و باید سرعتش به سمت مقصد بیشتر شود که به دست اندیشمندان ایرانی به راحتی قابل انجام خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بیش از ۱۶ هزار تقاضای تأسیس واحدهای صنعتی در کشور وجود دارد، افزود: این تقاضاها در ده ماهه امسال بوده که ۹۹٫۶ آن‌ها توسط بخش خصوصی داده شده است.

محمد شریعتمداری اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در فضای پسا برجام گفت: تا کنون بیش از ۲۲۴ واحد با سرمایه‌گذاری خارجی در مراحل مختلف تاسیس قرار دارند و ۵۰ واحد آنها بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: امروز بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه عمرانی کشور تزریق کرده‌ایم که سه برابر گذشته است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۷ بیش از ۳۶۰ درصد نیز رشد داشته باشد.
شریعتمداری با اشاره به فرآیند انتخاب واحدهای برتر در این جشنواره، گفت: براساس صورت‌های مالی، میزان فروش و درآمد مجموعه ۱۰۰ واحد برتر معرفی شده است اما به سایر نقاط قوت و ضعف واحدها نیز پرداخته شد که یکی از آن‌ها حضور و فعالیت این واحدها در موضوع صادرات بود که سهم ارزش گذاری برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای جهانی باید بیشتر شود و توجه به توسعه بازارها و تنوع صادراتی نیز با اهمیت بیشتری دنبال شود.

منبع: ایدرو نیوز

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا