صنعت کار » مقایسه سود سرمایه گذاری در خودرو با بازار طلا و ارز/ تبدیل بهتر است یا ماندن؟

بررسی طرح تبدیل خودروسازان؛

مقایسه سود سرمایه گذاری در خودرو با بازار طلا و ارز/ تبدیل بهتر است یا ماندن؟

همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا، تولید خودرو در کشور با افت قابل ملاحظه‌ای روبرو شد و شرکت‌های خودرو ساز با هدف انجام تعهدات خود ناگزیر به پیش‌بینی طرح‌های پیشنهادی برای خودرو‌هایی شدند که قابلیت تولید نداشتند.

به گزارش صنعت كار، همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا، تولید خودرو در کشور با افت قابل ملاحظه‌ای روبرو شد و شرکت‌های خودروساز با هدف انجام تعهدات خود ناگزیر به پیش‌بینی طرح‌های پیشنهادی برای خودرو‌هایی شدند که قابلیت تولید نداشتند.

بر این اساس شرکت‌های خودروساز برای مشتریان خود طرح تبدیل خودرو‌هایی که توان تولید آن را نداشتند ارائه کردند.

برای مثال بنا به اعلام شرکت سایپا مشتریان محصولات ساندرو به جای یک دستگاه خودرو می‌توانند ۳ دستگاه خودرو جایگزین دریافت کنند، اگر یک مشتری ساندرو ۱ دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر ۹۷ (۴۳ میلیون تومان) و ۲ دستگاه ساینا به قیمت قبل تیر ۹۷ (قیمت هر دستگاه ۳۱ میلیون تومان) را به عنوان جایگزین انتخاب کند که با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از هفتادمیلیون تومان سود می‌کند؛ و یا اینکه اگر یک مشتری تندر و یا پارس تندر (بنا به اعلام شرکت سایپا مشتریان محصولات ساندرو به جای یک دستگاه خودرو می‌توانند ۲ دستگاه خودرو جایگزین دریافت کنند) ۱ دستگاه پراید ۱۳۱ به قیمت قبل از تیر ۹۷ (۲۲ میلیون تومان) و ۱ دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر ۹۷ (۴۳ میلیون تومان) را به عنوان جایگزین انتخاب کند با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از ۶۰ میلیون تومان سود می‌کند.

در طرح تبدیل ارائه شده دیگر، مشتریان برلیانس ۳۰۰ اتومات و دستی به ترتیب می‌توانند ۳ و ۲ محصول از خانواده ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ را به قیمت تیر ۹۷ انتخاب کنند که با یک حساب سر انگشتی این اقدام به جهت اختلاف قیمت، سود مشارکت و جریمه تاخیر سود قابل توجهی در حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان نسبت به وجه واریزی خود در این مدت، نصیب این دسته از مشتریان خواهد کرد.

این شرایط در حالیست که به اعتقاد برخی از خریداران در صورت ورود به بازار‌های دیگر و خرید ارز به جای پیش خرید خودرو، سود بیشتری نصیب آن‌ها می‌شد.

اما با نگاهی به روند قیمت ارز درچند ماه گذشته تاکنون نشان می‌دهد که در تیرماه سال گذشته که بسیاری از ثبت نام‌ها صورت گرفت نرخ ارز در بازار آزاد حدود ۱۴۰۰۰ تا ۱۴۲۰۰ تومان بود، اما در حال حاضر این قیمت در بازار آزاد در حدود ۱۱۴۰۰ تومان است این یعنی اگر فردی در بازار طلا و ارز ورود کرده بود نه تنها سودی نصیبش نمی‌شد بله ضرر هم می‌کرد که این با شرایط تبدیل باز هم سود مناسبی به نسبت وجه واریزی از شرکت خودروساز دریافت می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های تازه

خودروکارعصر تشکلعصر خدماتعصر خدمات