اخبارتاپگوناگوننفت و پتروشیمی

جزییات حادثه نفتکش ایرانی/ تایید مفقودی ۳۰ ایرانی در تصادف نفتکش دریای چین

حادثه برای نفتکش ایرانی

به گزارش صنعت کار، یک فروند نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران دیشب (شنبه، ۱۶ دیماه) در مسیر کره جنوبی بر اثر برخورد با یک کشتی باری منفجر شد.

این نفتکش ایرانی حامل میعانات گازی پارس جنوبی برای شرکت هانوا توتال کره جنوبی بود. این شرکت محموله خود را به روش فوب از ایران خریداری کرده است. این نفتکش ایرانی در ۶۰ مایلی کره جنوبی تصادف کرده و دچار آتش سوزی شده است. ارتباط با نفتکش ایرانی هم اکنون قطع است.

 

تایید مفقود شدن ۳۰ ایرانی در تصادف نفتکش در دریای چین

سخنگوی وزارت نفت با تایید مفقود شدن ۳۰ ایرانی در تصادف نفتکش ایرانی گفت: این نفت کش متعلق به شرکت ملی نفکش است و در اجاره یک شرکت چینی بوده است.

کسري نوري افزود: اين نفتکش در سواحل شرقي چين با يک کشتي باري چيني برخورد کرده که پس از برخورد، نفتکش ايراني آتش گرفته است.

وي ادامه داد: اين نفتکش در حال جابجا کردن ميعانات گازي بوده و بر اساس آخرين اطلاعات تاکنون 30 ايراني در اين برخورد ناپديد شده اند اما هنوز علت برخورد و ميزان تلفات مشخص نيست.

منابع خبري چيني صبح امروز اعلام کردند يک نفتکش با يک کشتي باري در شرق چين برخورد کرد که در اين تصادف نفتکش دچار حريق شد و 32 نفر از کارکنان نفت‌کش شامل 30 ايراني و دو بنگلادشي ناپديد شدند.

مقامات چيني خبر دادند اين نفتکش حامل 136 هزار تُن ميعانات نفتي بوده است، ضمن آنکه کارکنان کشتي باري که همگي چيني بودند، نجات يافته‌اند.

برخي خبرگزاري ها همچنين اعلام کردند: چين؛ کشتي پليس و 3 کشتي براي پاکسازي به محل حادثه فرستاد و گارد ساحلي کره جنوبي نيز يک کشتي و يک هواپيما براي کمک و عمليات جست‌وجو به محل حادثه اعزام کرده است.

نفتکش ایرانی از سوی یک شرکت بیمه معتبر خارجی، بیمه بوده است.

در قراردادهای فوب (FOB) تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدا است. فروشنده وقتی کالا را از روی نرده کشتی عبور داد ریسک خود را خاتمه داده است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل از بندر تحویل و بیمه و بازرسی با خریدار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا