اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

بررسی حدود 118 هزار شکایت مردمی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

به گزارش صنعت کار، سیدجواد احمدی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت یادشده، ۸۵ درصد در بخش کالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد : در این مدت نان ، میوه و سبزیجات و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات بخود اختصاص داده اند.

او اضافه کرد: بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی و تقلب تعلق دارد.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بطورکلی از مجموع شکایات واصله طی این مدت ، 72 هزار و 309 فقره (61 درصد) تلفنی، 28هزار و 534 فقره (24 درصد) حضوری و 17 هزار و 90 فقره (15 درصد) کتبی بوده است.

احمدی ادامه داد : از مجموع شکایات بررسی شده در این بازه زمانی ، 38 درصد منجر به تشکیل پرونده تخلف ، 42 درصد غیرمتخلف و مابقی بدلیل انجام استعلامات کارشناسی و یا حقوقی از مراجع ذیصلاح در دست بررسی می باشد.

او ضمن اشاره به مصالحه قبل از شکایت افزود : بر اساس تدابیر انجام شده ، از مجموع شکایات واصله توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ،2938 مورد از شکایات با ارزش بیش از 171 میلیارد ریال قبل از تشکیل پرونده تخلف منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نظارتهای مردمی تضمین کننده آرامش و تعادل در وضعیت بازار خواهد بود ، خاطر نشان کرد ؛ سامانه 124 این سازمان ‌بطور شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه شکایت ، انتقاد ، پیشنهاد و نظرات شما هموطنان ‌محترم‌ بوده و دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایت مستقردر سارمانهای صنعت ، معدن وتجارت سراسر کشور نیز موظفند در اسرع وقت نسبت به بررسی مفاد شکایات واصله و پاسخگویی به شاکیان اقدام لازم را بعمل آورند.

منبع: شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا