اخباربانک و بیمهویژه ها

بیانیه دومین همایش بیمه­ های عمر و تأمین آتیه شرکت بیمه پاسارگاد

به گزارش صنعت کار، در این همایش یکی از مهمترین نیازهای کشور در شرایط کنونی توسعه بیمه­ های زندگی به عنوان ابزار موثر در تامین آتیه مردم و تجهیز منابع بلندمدت برای ا قتصاد ملی اعلام شد و توسعه شبکه فروش بیمه های زندگی و نیز سرمایه گذاری منابع حاصل از ذخائر بیمه­ های زندگی در ایجاد اشتغال برای جوانان موثر دانسته شد و نتیجه گرفته شد که  صنعت بیمه کشور ظرفیت ،توان علمی و و فنی لازم را برای توسعه بیش از پیش بیمه­ های زندگی با تدبیر، برنامه ریزی و مدیریت موثر را در اختیاردارد.

نتایج مباحث و توصیه‌ های مهم در این همایش به شرح زیر مورد تاکید قرار گرفت:

  1. رسیدن به اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی با همت جمعی شرکت­های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسر و ممکن است .با توجه به مدت محدود باقی مانده تا پایان برنامه ششم توسعه، پیشنهاد می­نماید کارگروه ویژه برای توسعه بیمه های زندگی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سندیکای بیمه گران و شرکت های بیمه تشکیل شود تا برنامه اجرایی لازم در این مورد را تهیه و جهت اجرا ابلاغ نماید.
  2. رشد و توسعه بیمه­ های زندگی در گرو ارتقای سطح اعتماد عمومی به کل صنعت بیمه  است و ضرورت دارد  در کنارنظارت کامل و دقیق بیمه مرکزی بر عملیات بیمه­ای و سرمایه گذاری شرکت­های بیمه سازوکارهای تدوین و اجرا شود که در عمل برای آحاد جامعه ، بیمه گذاران و بیمه شدگان  این رشته اطمینان بخش  باشد.
  3. به منظور حفظ حقوق  بیمه گذاران بیمه­ های زندگی  ضروری است  بیمه مرکزی  برای سرمایه گذاری بلند مدت ذخایر ریاضی بیمه­ های زندگی به لحاظ اصول احتیاطی به ویژه با توجه به  افزایش تعداد شرکت­ های بیمه تخصصی  آیین­ نامه سرمایه گذاری  جداگانه ای تدوین و تصویب نماید.
  4. پیشنهاد می نماید آئین­نامه بیمه­ های زندگی و مستمری (شماره 68) مصوب شورای عالی بیمه بررسی و دستورالعمل­­­ های اجرائی لازم برای آن تدوین و برای اجرای هماهنگ به شرکت ­های بیمه ابلاغ گردد به عنوان مثال می توان از نحوه محاسبه و اعمال مشارکت در منافع ، افزایش کارمزد وصول حق بیمه ، نحوه تأمین حق بیمه های معوق ازمحل  ذخایر ریاضی نام برد که  ساز و کار اجرای آن مبهم ونیازمند یک  دستورالعمل کاربردی است .
  5. ویژگی های متفاوت بیمه­ های زندگی ضرورت تدوین و تصویب استاندارد حسابداری خاص برای این رشته از بیمه را ایجاب می­نماید، بنابراین پیشنهاد می شود در جهت آماده سازی برای اجرای IFRSکه از سال های آتی شرکت های بیمه موظف به رعایت آن می باشند، تهیه و تصویب استاندارد حسابداری بیمه­ های زندگی در دستور کار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان حسابرسی قرار گیرد.
  6. پیش بینی ضوابط ترجیحی و تشویقی لازم برای تاسیس شرکت­های بیمه مستقیم تخصصی و اتکایی تخصصی در بخش بیمه های زندگی می تواند به رشد و توسعه بیمه های زندگی کمک موثری نماید.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا