اخبارخودروویژه ها

ضرورت عدم محدودیت در زمان ترخیص کالاها از گمرکات

به گزارش صنعت کار، شاپور سامعی در نشست مشترک این انجمن با انجمن خودروسازان ایران گفت: در حوزه گمرک به ویژه همزمان با تحریم صنعت خودرو دستوراتی صادر شد تا بتوانیم از تسهیلات خاصی استفاده کنیم که پس از مدتی شرایط بهبود یافت اما درحال‌حاضر گمرک اصرار دارد که تسویه اجناس باید هرچه سریع تر انجام شود اما با شرایط موجود امکان انجام چنین کاری وجود ندارد و بسیاری از قطعه‌سازان نمی‌توانند به روز تسویه خود را انجام دهند.
وی با اشاره به اختلاف قیمت ارز نیمایی و آزاد نیز گفت: هر دو از نظر نرخ، اختلاف ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی با نرخ آزاد دارند و صنعت همیشه از نظر دریافت ارز، شامل یارانه بوده اما هم اکنون شرایط دریافت ارز کاملا نزدیک به نرخ ارز آزاد است.
این فعال صنعت قطعه با اشاره به وجود مسایلی که در حوزه گمرک و بانک وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به این که قطعه سازی زنجیره تامین تولید خودرو است، زمان بسیار طولانی برای دریافت ارز لازم بود که این امر منجر به افت تولید و وارد آمدن فشارهای زیادی به فعالان این حوزه شد که لازم است زمان دریافت ارز برای تولیدکننده کوتاه و مشکلات تولید کاهش یابد.
نایب رییس انجمن قطعه سازان تصریح کرد: در حوزه گمرک نیز با اعمال تحریم ها و صدور دستوراتی قرار شد از تسهیلات خاص استفاده شود که در نتیجه این موضوع  به قطعه سازان کمک کرد.خواهش امروز ما از مسئولان گمرک این است تا بازگشت شرایط به حالت عادی اجازه ترخیص کالاها را داشته باشیم و اجباری برای ترخیص هرچه سریع تر وجود نداشته باشد.
سانعی گفت: منت ممنوعیت واردات خودرو با هدف حمایت از تولید همیشه بر سر ما است در حالی که ما بر این نکته تاکید داریم که خودروهای داخلی توان دفاع از خود را دارند و شما با هر درصدی که می خواهید می توانید نسبت به واردات خود اقدام کنید .
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا