بانک و بیمه

سهامدارترین شرکت‌های بازار سهام معرفی شدند

به گزارش صنعت کار، اسامی بزرگترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی از نظر تعداد سهامدار را در پایان دی سال 96 معرفی شد که بر این اساس سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با 239 هزار و 81 سهامدار در صدر بزرگترین شرکت بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستاد و ایران خودرو با 140هزار و 862 سهامدار و توسعه معادن روی ایران با 124 هزار و 584 سهامدار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و سیمان فارس و خوزستان در مکان‌های سوم تا دهم بزرگترین شرکت‌های بورسی از نظر تعداد سهامدار هستند.

بر اساس این گزارش، موسسه اعتباری کوثر مرکزی نیز با 483 هزار و 601 سهامدار در صدر بزرگترین شرکت‌های فرابورسی از نظر تعداد سهامدار قرار دارد و بانک سرمایه با 302هزار و 840 سهامدار، بانک دی با 181 هزار و 66 سهامدار در رده های بعدی قرار گرفتند.

همچنین بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، بیمه حکمت صبا، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و بانک حکمت ایرانیان نیز در مکان‌های سوم تا دهم فهرست برترین شرکت های فرابورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا