اخباربرترخودرو

کاهش 58 درصدی تولید خودرو در گروه بهمن

به گزارش صنعت کار، بررسی آمار نشان می دهد گروه بهمن تا پایان شهریور سال گذشته در مجموع 10 هزار و 664 دستگاه خودرو تولید کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 4 هزار و 435 دستگاه کاهش یافته است.
بر اساس این آمار گروه بهمن در نیمه نخست امسال 996 دستگاه خودرو سواری به تولید رسیده که سهمی معادل 0.3 درصد از بازار را شامل می شود.
در گروه وانت نیز تولید این شرکت در 6 ماه امسال به سه هزار و 85 دستگاه رسیده که 11 درصد سهم بازار را در بر گرفته است. اما در بخش کامیونت اوضاع تا حدودی بهتر است به طوری که بهمن دیزل موفق به تولید 282 دستگاه کامیونت در 6 ماه نخست امسال شده و سهمی معادل 48 درصد بازار را در اختیار گرفته است.
سیبا موتور نیز بر اساس گزارش های اعلامی در کدال 3 دستگاه کامیونت تولید کرده و با این میزان، سهمی معادل 4 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. اما در بخش تولید کمپرسی و کامیون، تولید سیبا موتور در این مدت صفر بوده و بهمن دیزل نیز تنها موفق به تولید 6 دستگاه شده که سهم 2 درصدی از بازار داشته است.
وضعیت در تولیدکشنده ها نیز چندان جالب به نظر نمی رسد به طوری که سیبا موتور در نیمه نخست امسال تنها موفق به تولید 43 دستگاه کشنده شده که 10 درصد سهم بازار را در اختیار گرفته است.
در تولید مینی بوس نیز بهمن دیزل در انتهای جدول قرار دارد و در شش ماه نخست امسال تنها 19 دستگاه مینی بوس به تولید رسانده که معادل درصد سهم بازار بوده است.
آمار ارایه شده در صورت های مالی گروه بهمن در زمینه خودروهای سیباموتوردر حالیست که آمار ارایه شده از سوی این شرکت در کدال کمی متفاوت است.
نگاهی به آمار تولید سیبا موتور به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه بهمن نیز نشان می دهد که آمار تولیدات این کارخانه متاثر از تحریم ها در وضعیت نامناسبی قرار دارد به طوری که تا پایان شهریور امسال تنها یک دستگاه کشنده جفت محور 2016 به تولید رسیده که آن هم به فروش نرفته است.
این وضعیت در سایر تولیدات نیز به همین شکل بوده به طوری که در شهریورماه امسال یک دستگاه کشنده تک محور به تولید رسیده که از این تعداد یک دستگاه به فروش رفته و در مجموع شش ماه امسال، تنها 42 دستگاه از این خودرو به تولید رسیده است.
در نیمه نخست امسال آمار تولید کشنده کمپرسی در سیبا موتور به صفر رسیده و بیشترین آمار به کامیونت 6 تن با 6 دستگاه اختصاص یافته است این در حالیست که با این میزان تولید، 26 دستگاه از این کامیونت به فروش رسیده که این میزان فروش در شش ماه نخست امسال به 38 دستگاه افزایش یافته اما تولید آن تغییری نکرده است به عبارتی تولید کامیونت 6 تن در این گروه خودروسازی تنها در شهریورماه انجام شده است.
وضعیت در تولید کامیونت 8 تن نیز چندان چشمگیر نیست به طوری که با وجود عدم تولید این خودرو در شهریور تنها شاهد فروش 10 دستگاه از این خودرو هستیم این در حالیست که نگاهی به تولید تجمعی تا پایان شهریور ماه نشان می دهد که 17 دستگاه کامیونت 8 تن به تولید رسیده اما در مجموع تا پایان شهریور امسال 49 دستگاه کامیونت 8 تن به فروش رسیده است.
سیبا موتور در مجموع در شهریور ماه امسال تنها 9 دستگاه خودرو به تولید رسانده که این عدد در نیمه نخست امسال به 66 دستگاه رسیده است. فروش این شرکت نیز تا پایان شهریور ماه 130 دستگاه خودرو بوده است.
همچنین طی 6 ماهه ابتدایی امسال، این شرکت تعداد 3 دستگاه کشنده تک محور به مبلغ 9085 میلیون ریال و تعداد 3 دستگاه کامیونت 6تن به مبلغ 3220 میلیون ریال برگشتی داشته است (درکل مبلغ برگشت از فروش 305.12 میلیون ریال بوده است).
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا