برگزیدهصنعت و معدنگوناگوننفت و پتروشیمیویژه ها

تمرین و تجربه اقتصاد بدون نفت در گرو توسعه صادرات غیر نفتی است

به گزارش صنعت کار، و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حسین مدرس خیابانی در نشست با دبیران میزهای کالایی معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: دو برنامه اصلی کشور تنظیم بازار با نگاه به تأمین رفاه و معیشت مردم و همچنین صادرات است که هر دو هدف اصلی تحریم قرار دارند.

وی افزود: کارکرد میزهای کالایی باید کاملاً متفاوت با گذشته بوده و برنامه منظمی برای ارتباط با تشکل‌ها، انجمن‌ها، تجار و بنگاه‌های تولیدی داشته باشند.

مدرس خیابانی گفت: افزایش حجم صادرات الزاماتی دارد که همراهی و مشارکت حداکثری دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

در ادامه این جلسه، فرهاد نوری، سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت، در تشریح ساختار این معاونت گفت: دفاتر کل و میزهای کالایی وظایفی مانند مطالعه و بررسی توانمندی‌های صادراتی، خدمات مشاوره‌ای، ارتقای فرهنگ عمومی کشور در حوزه صادرات، بررسی الزامات و موانع قانونی و مقرراتی در حوزه صادرات از طریق طرح در شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، برگزاری کمیته ماده ۱۹ و ماده ۱۱ مکرر آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، برگزاری جلسات منظم هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی را عهده‌دار هستند.

نوری همچنین از تنوع‌گرایی در صادرات و کالاهای با ارزش افزوده بالا به عنوان اولویت‌های صادرات نام برد.

در ادامه این جلسه، میر ابوطالب بدری، مدیر کل دفتر توسعه صادارت محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت، محمود اسکندری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت، احسان قمری، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت و پیام ناصر قدسی، معاون مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت، حوزه‌های تخصصی و میزهای زیر مجموعه خود را معرفی کردند.

گفتنی است، در پایان این جلسه، دبیران میزهای کالایی آخرین گزارش‌ها از وضعیت موجود و راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب را ارائه دادند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا