اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

‍افزایش 27 درصدی بازرسی از نانوایی های استان سمنان با هدف بهبود کیفیت نان

به گزارش صنعت کار، بهروز اسودی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد با اعلام این خبر افزود : در مدت شش ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۶۸۶۰ مورد بازرسی در راستای اهداف و مصوبات کارگروه و بمنظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی در استان انجام گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی ها از واحدهای خبازی استان گفت: با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی نمایند و نان های بی کیفیت به مردم عرضه می نمایند به شدت برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهار داشت از این تعداد بازرسی صورت گرفته، ۳۷۶ فقره پرونده تخلف با عناوین کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت ساعات کاری و غیره تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۶۹۵ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از کمیته بهبود کیفیت نان استان ارزیابی صورت گرفته از نان های تولیدی در استان را رضایت بخش خواند و افزود: طی ارزیابی صورت گرفته توسط کمیته بهبود کیفیت نان استان، ۸۳ درصد از نانهای تولیدی استان وضعیت مطلوب، ۸ درصد نسبتاً مطلوب و ۹ درصد نیز نامطلوب بوده است.

اسودی ارتقاء کیفیت نان و برگزاری گشت های مشترک بازرسی را از مهمترین مصوبات و اهداف کارگروه آرد و نان استان عنوان کرد و گفت: به منظور بهبود کیفیت نان های تولیدی استان در شش ماه گذشته سالجاری ، ۱۲۱۴ ( نفر ساعت ) از متصدیان واحدهای خبازی در سطح استان آموزش های لازم را دیده اند و این امر در شش ماه دوم نیز با قوت بیشتری در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند و بازرسان مستقر در سازمان پس از دریافت شکایات نظارت های لازم را صورت می دهند و درصورت محرز شدن تخلف اقدامات قانونی لازم را اعمال خواهند کرد.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا