اخباربرترخودرو

بروزآوری قطعه سازان با توسعه محصول محقق می شود/ مونتاژ کاری صنعت قطعه را عقب انداخت

به گزارش صنعت کار، احمدرضا رعنایی با بیان این که پشت هر نوآوری، افزایش توانمندی و استفاده از دانش فنی جدید است، تصریح کرد: رویکرد خودروسازان به واردات خودروهای سی بی یو و یا سی کی دی در چند سال گذشته باعث شده تا صنعت قطعه چندان با جریان فناوری روز حرکت نکند چرا که در شرایطی ک خودروسازان به دنبال مونتاژ خودرو بودند، به جای انعقاد قرارداد با قطعه سازان داخلی، نسبت به واردات قطعات مورد نیاز خود اقدام می کردند که این امر قطعه سازان را عقب انداخت.
وی با تاکید بر این که تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز منجر به تضعیف بنیه مالی آن ها شده است، تصریح کرد: این در حالیست که در صورت تحقق هریک از این موارد این امکان وجود داشت تا قطعه سازان علاوه بر تامین تولیدات روزمره، به سمت فناوری های روز حرکت کرده و تولید قطعات به روزتری داشته باشند.
رعنایی با اشاره به محدود بودن تعداد قطعه سازان به روز همزمان با تولید محصول جدید نیز گفت: اگر قطعات مورد نیاز خودروسازان به قطعه سازان و ساپلایرهایی سفارش شود که تولیدکننده محصولات پرتیراژ هستند این امر می توانند کمک کننده باشد چرا که این دسته از قطعه سازان بخشی از سرمایه خود را برای هزینه و سرمایه گذاری اولیه در اختیار دارند که این امر به قطعه ساز کمک می کند تا در ساخت قالب ها جلو باشد.
وی اظهار کرد: به طور قطع تولید خودروهای جدید در ابتدا با تیراژ پایینی صورت می گیرد و در این شرایط برای قطعه ساز به صرفه نیست تا نسبت به راه اندازی قالب های گران قیمت برای تیراژ اندک اقدام کند اما اگر خودروساز برنامه تولید افزایشی اعلام و تعهد به خرید از قطعه ساز داخلی کند امکان انعقاد قرارداد بلند مدت، سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات برای قطعه ساز وجود دارد در این شرایط می تواند وارد حوزه تولید قطعات با تیراژ اندک شود در غیر این صورت موفق نخواهد بود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا