صنعت کار » سرنوشت رنو نیسان پس از کارلوس گون چه خواهد بود؟

سرنوشت رنو نیسان پس از کارلوس گون چه خواهد بود؟

مدیر عامل رنو در آخرین صحبت‌های خود بیان کرد که او برای همیشه زنده نخواهد بود و بالاخره روزی از سمتش برکنار خواهد شد که این امر سوال‌هایی را درباره آینده رنو مطرح می‌کند، البته که او به این زودی رنو را ترک نخواهد کرد.

به گزارش صنعت کار، کارلوس گوئن، مدیرعامل کنونی شرکت رنو-نیسان تنها ۱۶ روز دیگر به سن ۶۴ سالگی می‌رسد و بر اساس توافقی که او با شرکت انجام داده است، همچنان ۴ سال دیگر مدیرعامل این خودروسازی بزرگ باقی خواهد ماند. او قصد دارد تا در این مدت قدم‌هایی را در جهت ایجاد یک اتحاد جداناپذیر بین رنو و نیسان بردارد.

گوئن در طول ۲۰ سال گذشته با چالش‌های گوناگونی رو به رو شده است تا در انتها توانست عنوام مدیرعاملی بزرگ‌تریم خودروساز سال ۲۰۱۷ با تولید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال را به دست بیاورد.

در این مدت، “تیری بُلُر” در همه حال همراه گوئن بود و پس از یک سال به عنوان “مدیر عملیاتی” این شرکت منصوب شد که در حال حاضر ۱۵ درصد از سهام شرکت هم به نام همین شخص است.

مدیرعامل رنو همچنین ۳۰ درصد از سهام این شرکت را به دولت فرانسه واگذار کرد و تنها صاحب ۱۶ درصد از سهام این شرکت است.

مدیرعامل شرکت رنو نیسان، اخیرا در یک نشست خبری به خبرنگاران این گون گفت: “من برای همیشه زنده نیستم، بنا بر این، این سوال مطرح می‌شود که سرنوشت این شرکت پس از من چه خواهد شد که البته کاملا منطقی است.”

هیات مدیره این شرکت تصمیم گرفت تا کارلوس گوئن ۶۴ ساله را برای چهار سال دیگر به عنوان مدیرعامل منصوب کند و او در این چهار سال قصد دارد تا اتحادی بسیار قدرتمند بین دو شرکت رنو و نیسان ایجاد کند.

حال مدیرعامل برزیلی-فرانسوی به دنبال انجام یک حرکت تاثیر گذار قبل از کناره‌گیری از سمت خود است و آن هم ایجاد یک اتحاد است که به گفته او ابدا کار آسانی نخواهد بود.

پیچیدگی‎‌ها
رنو و نیسان همچنان شرکت های جداگانه ای باقی می مانند، هر چند تکنولوژی‌های بسیار و برخی تولید متقابل دارند. عملیاتی مانند فروش، تحقیق و توسعه، تولید پیشرانه و ون‌های تجاری این دو شرکت با یکدیگر مشترک است. اما با این حال بسیاری از خودروهای آن‌ها هم دارای پلتفرم یکسان نیستند.

قابل ذکر است که رنو به مراتب شرکت کوچکتری نسبت به شریک ژاپنی خود است. رنو درآمدی معادل ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دارد در حالی که این رقم برای نیسان برابر ۱۰۵ میلیون دلار است.

یکی از اقداماتی که گوئن احتمال داشت به آن عمل کند، ادغام کامل ۳ شرکت رنو-نیسان-میتسوبیشی است که البته به گفته او این امر هیچگاه رخ نمی‌دهد.

جانشین احتمالی
تیری بُلُر یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها پس از برکناری کارلوس گوئن است. با وجود استعفای “استفان مولر” ۵۷ ساله به دلیل مشکلات سلامت جسمی، او که از سال ۲۰۱۳ به عنوان قائم مقام گوئن در شرکت رنو نیسان فعالیت می‌کرده است یکی از جانشینان احتمالی است.

همچنین مدیرعامل کنونی رنو-نیسان اعلام کرده است که پس از کناره گیری از سمت کنونی، می‌تواند به عنوان مدیر عملیاتی شرکت، یعنی پست کنونی تیری بلر، فعالیت کند.

منبع: خودروکار
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های تازه

خودروکارعصر تشکلعصر خدماتعصر خدمات