اخباربرترصنعت و معدن

لزوم به کارگیری استارت آپ ها برای کمک به توسعه صادرات غیر نفتی

به گزارش صنعت کار، سعید زرندی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیر نفتی نیازمند نگاه جدیدی است، اظهار داشت: روش های نوینی برای توسعه و گسترش صادرات غیر نفتی باید به کار رود.

وی افزود: در شرایط کنونی تولید محصولاتی با قابلیت صادرات و به کارگیری سیاست های جایگزین واردات با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل از سوی وزارت صمت در پیش گرفته شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارزیابی توانمندی سازندگان داخلی، شناسایی نیازها، تعیین سطح فناوری کالاها و محصولات در راستای رونق تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط در راستای افزایش صادرات از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی مد نظر است، افزود: همچنین توسعه صادرات به 15 کشور همسایه با توجه به شرایط تحریم و اثری که این صادرات در تأمین منابع ارزی کشور دارد، از اولویت‌های مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

زرندی بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در تنوع بخشی به سبد صادرات کشور مهم توصیف کرد و بیان کرد: شرکت های دانش بنیان و فناور در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی قابل قبولی داشته اند و اکنون زمان مناسبی است که با برقراری و تقویت ارتباط دوسویه میان صنایع و این شرکت ها از ظرفیت ها و قابلیت‌های آنها در ارتقای توانایی‌های فناورانه مورد استفاده واحدهای تولیدی، کمک گرفت.

این مقام مسئول نقش استارت‌آپ‌ها در صادرات را به مثابه بهره‌گیری از فرصت‌ها و ارتقای توانایی تجاری کشور عنوان کرد و افزود: پدیده های جدید و نو ظهور در حوزه بازاریابی، شناسایی مشتری، عرضه کالا و بازار رسانی در استارت آپ ها به وفور دیده می شود که این قابلیت ها به خوبی می‌تواند فرصت‌ها و توانایی‌های تجاری کشور را ارتقا دهد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان داشت: نباید از ضرورت تشویق استارت‌آپ‌ها در حال توسعه برای فعالیت در بازار کشورهای همسایه و دیگر بازارها غافل شد.

وی تاکید کرد: سلیقه بازارهای خارجی و در درجه اول کشورهای همسایه که بیشترین نزدیکی فرهنگی و سلایق مصرفی را با ما دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا