اخبارصنعت و معدنویژه ها

بازدید رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از شرکت تراکتورسازی تبریز

به گزارش صنعت کار، عباس تابش افزود: در سالی که مزین به سال حمایت از تولید داخلی است ۳۰ درصد وابستگی این شرکت به قطعات وارداتی تا پایان سال به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، خدمات پس از فروش از دو سال به سه سال می رسد که این موضوع امید در کشاورزان را برای نوسازی ماشین‌ آلات و به روزآوری ادوات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تغییرات قیمتی جدید در برخی قطعات از سوی تامین کنندگان قطعات قابل قبول نیست و این عمل قیمت تمام شده شرکت‌ها و واحدهای صنعتی مجموعه ساز نظیر خودروسازان را در پی دارد که برخورد لازم با انها خواهد شد.

تابش تاکید کرد: واحدهای تولیدی لاستیک که یکی از مجموعه های تامین کننده خودروسازان هستند حق افزایش قیمت به دلیل کمبود مواد اولیه ندارند و البته مشکلات تهیه مواد اولیه لاستیک سازان از طریق وزارت صنعت و مدیران این وزارتخانه پیگیری می شود و هیچ محدودیتی برای تامین مواد اولیه نداریم.

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد: قیمت کالاها در سازمان حمایت به دو صورت اعلام می شود؛ اول اینکه برخی قیمتها در سازمان کارشناسی شده و در ستاد تنظیم بازار مصوب می شود و یا ضوابط قیمت گذاری از سوی سازمان حمایت در اختیار واحد های تولیدی قرار میگیرد و طبق آن نسبت به فروش اقدام می کنند.

تابش افزود: در هر دو صورت با وجود شاکی خصوصی و یا ورود سازمان حمایت به عنوان مدعی حامی حقوق مصرف کننده قابلیت پیگیری وجود دارد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خاطرنشان کرد: چرخش چرخ تولید از همه چیز مهمتر است و این چرخه در تراکتورسازی مشهود است و فرآیند تولید تراکتور جزئی از تولید کالای دیگر است؛ لذا کمک به واحد تولیدی در چارچوب قانون و ارتقاء کیفی و رعایت حقوق شهروندان حائز اهمیت است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا