اخباربرگزیدهراه و ساختمانویژه ها

پرخطرترین مسیر ترانزیتی کشور ساماندهی می‌شود

به گزارش صنعت کار، «مهدی عبوری» با اشاره به کریدور شمال به جنوب کشور گفت: مسیر قزوین- بویین زهرا- ساوه بزرگراهی است که چهار آزاد راه قزوین-رشت، کرج-قزوین، ساوه-همدان و ساوه-سلفچگان را به شکل شبکه‌ای به هم وصل می‌کند که از یک سو بار ترانزیت شمال و شمال غرب کشور را به مرکز و جنوب کشور می رساند و از طرفی به عنوان کمربندی استان‌های تهران و البرز عمل می‌کند.

وی طول فاز قزوین-بویین زهرا-ساوه را ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این فاز حلقه مفقوده این کریدور بود که در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود. با تکمیل این فاز، خطرناک‌ترین مسیر ترانزیتی کشور ساماندهی و به یکی از امن ترین مسیرهای کشور تبدیل می شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قزوین ابراز امیدواری‌ کرد: بزرگراه تهران-قزوین-ساوه و بویین زهرا، کریدور شمال به جنوب را در بخش‌های بار و مسافر از مرکزیت قزوین عبور خواهد داد و می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی را در حمل و نقل و ترانزیت کشور رقم بزند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتفاقات بزرگ رقم‌خورده در بخش توسعه حمل‌و نقل ریلی، گفت: در اوایل سال جاری شاهد افتتاح راه‌آهن قزوین به رشت بودیم و افتتاح راه‌آهن قزوین به زنجان می تواند کمک بزرگی به توسعه بخش زیربنایی حمل و نقل داشته باشد.

وی افزود: امروز اگر قرار است با توجه به تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های کلان کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابلاغ شده است، اتکای ما به نفت کم شود و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد درون‌زا مورد توجه قرار دهیم، سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی نیز باید منطبق بر این سیاست‌ها باشد.

عبوری توسعه شبکه حمل‌و نقل را از ویژگی‌های بارز سیاست‌های جدید نظام برشمرد و گفت: طرح تی‌.او.‌دی شرکت راه‌آهن را اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم، جامع و اثرگذار برای توسعه راه‌آهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن می‌گذرد، مراکز اقامتی، خدماتی، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت.

وی بار دیگر بر ظرفیت‌های بالقوه استان قزوین اشاره کرد و از مدیران خواست برای توسعه استان و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی کنند زیرا این استان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران راه و شهرسازی استان خواست که برای نیل به اهداف کالبدی، فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاه‌های استان همکاری و استان قزوین را به شرایطی بهتر نائل کنند.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا