برتربرگزیدهخودروصنعت و معدنویژه ها

تبریز میزبان میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو کشور

به گزارش صنعت کار،  و به نقل از وزارت صمت، در ادامه برنامه جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داخلی سازی نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور از جمله صنعت خودرو، برگزاری سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو به میزبانی تبریز در دستور کارقرار گرفت. در همین راستا و به دنبال برگزاری چندین جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان وزارت صمت و نمایندگان انجمن های تخصصی صنعتی آذربایجان شرقی، مقرر شد میز کشوری تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو و صنایع مرتبط، هفدهم آبانماه سالجاری همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه رینوتکس و با حضور وزیر صمت در تبریز برگزار شود.

پیش از برگزاری این میز تخصصی، شرکت های ساپکو، سازه گستر، ایران خودرو و سایپا، مگاموتور و بهمن لیست قطعات دارای شرایط میز سوم را با هماهنگی وزارت صمت اعلام نموده اند. لیست قطعات اعلام شده از سوی خودروسازان در اختیار شرکت های استانی تولید کننده قطعات برای داخلی سازی قرار می گیرد. انجمن های تخصصی همگن قطعه سازی، برق و الکترونیک و متالوژی استان موظف به دریافت توانمندی قطعات ساخت داخل از شرکتهای استانی و برقرای ارتباط بین خودروسازان، تامین کنندگان و تولیدکنندگان قطعات هستند.

برگزاری سومین میز تخصصی صنعت خودرو در آذربایجان شرقی فرصتی مغتنم برای عقد قرارداهای صنعتی بزرگ در این استان است و شرکتهای بزرگ نظیر ایدم، چرخشگر، موتوژن، پتکو و سمیتکو با توجه به توانمندی خود می توانند طرح های توسعه محصولات خود را آماده و به متقاضیان جهت عقد قرارداد معرفی نمایند.

گفتنی است؛ با برگزاری اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو همزمان با نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در تیرماه سال جاری قراردادی 740 میلیارد تومانی میان خودرو سازان و 32 قطعه ساز برای داخلی سازی 35 قطعه خودرو منعقد شد که زمینه کاهش ارزبری بیش از 85 میلیون یورو در جلوگیری از واردات این اقلام را فرآهم نمود. همچنین به دنبال برگزاری دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در شهریور ماه سال جاری با انعقاد قرارداد 1230 میلیارد تومانی میان خودرو سازان و 36 قطعه ساز برای داخلی سازی 42 قطعه خودرو، مقدمات کاهش ارزبری بیش از 91 میلیون یورو در این صنعت فرآهم شد.

شایان ذکر است؛ در راستای اهداف نهضت ساخت داخل اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت پتروشیمی نیز با امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در مهرماه سال جاری با انعقاد قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو با 2 شرکت های آذرآب و ماشین سازی اراک، برگزار شد. ادامه برنامه نهضت ساخت داخل با برگزاری میز های توسعه و تعمیق ساخت داخل تخصصی در صنایع تولید انواع فلزات ؛ مخابرات ، برق و الکترونیک ، تاسیسات و لوازم خانگی و…؛ در ماههای آینده تداوم خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا