برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

حضور هلدینگ های صنعت و معدن در رینوتکس تبریز با ۳۰ رویداد فناورانه

به گزارش صنعت کار،رینوتکس ۲۰۱۹ با هدف حضور تعدادی از شرکت‌های فناور، دانش بنیان و صنعتی برگزار شده است، بسیاری از این شرکت‌ها دارای نیازهای فناورانه برای پروژه‌های ساخت داخل خود هستند.

این نمایشگاه در ۱۸ زون (ناحیه) تخصصی برگزار شده است، یکی از این زون‌ها با عنوان زون (ایدرو) مربوط به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.

در زون تخصصی (ایدرو) ۱۸شرکت‌ دانش‌بنیان، فناورانه و صنعتی ایدرو حضور دارند که شامل 14 شرکت صنعتی، فناور و دانش بنیان متعلق به بخش خصوصی و چهار شرکت نیز از شرکت‌های تابع در ایدرو است.

این زون با هدف هم افزایی شرکت‌‌های دانش بنیان با شرکت های صنعتی در هفتمین نمایشگاه رینوتکس 2019 مستقر شده است.در این زون تلاش می‌شود اطلاعات لازم شرکت‌های صنعتی جمع آوری ونیازهای آن‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان غربالگری شود، تا با تطبیق نیازها و ویژگی‌ها به سمت جفت سازی و تطبیق نیازهای فناورانه با شرکت‌های دانش بنیان گام برداشته شود.

سرمایه گذاری در طرح های نوآورانه

محدثه زارعی، مسئول غرفه‌ی شرکت دانش بنیان لیدکو، با بیان این‌که هلدینگ لیدکو در راستای سرمایه گذاری در طرح‌های نوآورانه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این هلدینگ طرح‌های زیادی در بخش‌های مختلف نو آورانه می‌پذیرد و بعد از بررسی، آن‌ها را جهت سرمایه گذاری و تجاری سازی آماده می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت صندوق پژوهش و فناوری‌های لیدکو، افزود: این‌صندوق، جامع بوده و محدودیتی برای سرمایه گذاری ندارد.

زارعی افزود: سال گذشته شرکت لیدکو 400 طرح دریافت کرد که بیشتر این طرح‌ها در کشور تجاری سازی شد و بسیاری از طرح‌های ناب نیز در حال تجاری سازی است.

وی با بیان این‌که در هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، طرح‌های زیادی از سوی شرکت‌های صنعتی به شرکت دانش بنیان لیدکو ارائه شده است، گفت: در حال حاضر اطلاعات اولیه‌ی طرح‌های شرکت‌ها ثبت شده و بعداز اتمام نمایشگاه در خصوص این طرح‌ها تصمیم گیری می‌شود.

وی با بیان این‌که بیشتر طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه، در زمینه‌ی زیست شناسی است، تاکید کرد: شرکت لیدکو ظرف یک ماه، تکلیف سرمایه گذاری طرح ارائه شده توسط شرکت‌ها را مشخص می‌کند.

نرم افزاری برای ارتقای بهره وری

حسن عزیزی که عضو هیئت مدیره‌ی شرکت دانش هشدار هدف است، در رابطه با حضور شرکت دانش بنیان خود در هفتمین نمایشگاه رینوتکس، اظهار کرد: این شرکت در سال 94 تاسیس شده و فعالیت خود را در راستای طراحی نرم افزار بومی اسکادای و تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیا آغاز کرده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز این شرکت در سال 96، افزود: این شرکت با حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و با هدف طراحی اسکادای صنعتی در صنایع مختلف حضور یافته است، با طراحی این نرم افزار، تمامی صنایع می‌توانند به طور عملی در جهت بهره وری خط‌های تولید و ارتقای کیفیت فعالیت کنند.

وی با بیان این‌که نرم افزارهای اسکادای در شبکه‌های زیرساختی اعم از گاز، نفت و برق قابل استفاده است، افزود: نرم افزار اسکادای بومی دارای مجوز مرکز آپای فناوری، اطلاعات و ارتباطات است.

وی با بیان این‌که شرکت‌های صنعتی زیادی در نمایشگاه برای بهره‌وری از طرح‌ شرکت در حوزه‌ی مترو، به ما مراجعه کردند، گفت: تاکنون دو شرکت از متروی خط شش و خط 2 متروی تبریز جهت استفاده از طرح شرکت در نمایشگاه به ما مراجعه کردند، براساس آن نیاز اصلی این شرکت‌ها شناسایی شده است.

ارائه ایده

عماد شهبازی، عضو تیم اجرایی شرکت ریزسامانه‌های سبز آینده است که در زون ایدرو در نمایشگاه رینوتکس 2019 تبریز حضور یافته است، با اشاره به فعالیت‌های شرکت ریزسامانه‌های سبز آینده، اظهار کرد: این شرکت در چند بخش عمده‌ی صنعت از جمله تولید قطعات میکرو الکترومکانیکی و پرهای جاذب مواد شیمیایی فعالیت می‌کند.

وی هدف اصلی حضور خود در نمایشگاه رینوتکس 2019 را جذب مشتری برای ارائه‌ی ایده و سرمایه گذار جهت افزایش حیطه‌ی کاری عنوان کرد و افزود: شرکت‌های متفاوتی از جمله چند بانک و غیره در این نمایشگاه با ما تفاهم نامه داشته‌اند، استقبال شرکت‌های صنعتی از طرح‌های دانش بنیان ما در این نمایشگاه مطلوب بوده است.

فرصتی مطلوب برای شرکت های دانش بنیان
در ادامه نیز مولایی، مدیر داخلی شرکت دانش بنیان فراسنج ابزار، با اشاره به فعالیت 25 ساله‌ی این شرکت در زمینه‌ی تولید انواع فلومترها، اظهار کرد: این شرکت اولین تولیدکننده انواع فلومترهای التراسونیکدر ایران و فلومتر الکترومغناطیسی در سایز مختلف، سیستم‌های ذخیره سازی و ارسال اطلاعات آنلاین، است.
وی افزود: محصولات تولید شده توسط شرکت دانش بنیان فراسنج ابزار کاملا بومی بوده و با اتکا به دانش داخلی تولیده شده است.
وی با بیان این‌که محصولات این شرکت نسبت به قیمت برندهای خارجی، بسیار قیمت مناسبی دارد، گفت: باتوجه به بحث تحریم و مشکلات ارز و انتقال کالا، محصولات این شرکت توجیه اقتصادی برای تامین داخلی دارد تا کشور را از واردات برندهای خارجی بی نیاز کند.
وی با تاکید بر این‌که بومی سازی محصولات توسط شرکت دانش بنیان فراسنج ابزار تاحدود زیادی از خروج ارز کشور جلوگیری کرده است، گفت: تاکنون با چندین شرکت‌ مس در نمایشگاه رینوتکس 2019، تفاهم همکاری امضا کردیم، براساس این تفاهم نامه ملزومات و ابزار دقیق این شرکت‌ها توسط شرکت دانش بنیان و محصول داخلی تامین می‌شود.

وی برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری را برای حضور شرکت‌های دانش بنیان بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: ما برای اولین بار در این نمایشگاه حضور داریم، معتقدم بستری مناسب برای تعامل شرکت‌های دانش بنیان و صنعتی ایجاد شده است.
منبع: شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا