برتربرگزیدهصنعت و معدن

بخش معدن می‌تواند جایگزین منابع نفتی شود

به گزارش صنعت کار، «داریوش اسماعیلی» امروز(سه شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن ایران در محل وزارت نفت با اشاره به اینکه قرار گرفتن ایران در کمربند زلزله جهان مزایا و مشکلاتی برای کشور داشته،‌ ادامه داد: از جمله مشکلات می‌توان به زلزله‌های زیادی که در کشور اتفاق می‌افتد اشاره کرد با این حال، قرار گرفتن در این کمربند باعث ایجاد و ساخته شدن مجموعه معادن عظیمی شده و از همین رو بخش معدن می‌تواند جایگزین منابع نفتی شود.

وی افزود: معنای این حرف این نیست که از نفت هیچ استفاده‌ای نکنیم بلکه باید اتکا به درآمدهای نفتی در امور جاری را کاهش دهیم.

اسماعیلی بحث اکتشافات، فناوری و ممانعت از خام‌فروشی را جزو استراتژی‌های نظام دانست و گفت: با توان وزارت نفت، امروز مسئولین صنعت نفت از اکتشافات بزرگی مانند کشف میدان «نام‌آوران» صحبت می‌کنند که در جهت منافع کشور خواهد بود.

به گفته اسماعیلی، سازمان نظام مهندسی معدن ایران، ۴ رشته را پوشش می‌دهد که شامل معدن، زمین‌شناسی، متالوژی و نقشه‌برداری می‌شود و ۴۰ هزار نفر عضو دارد که ۱۵ هزار نفر زمین‌شناس هستند.

وی تاکید کرد: از این نیروی عظیم نه تنها در بخش معدن بلکه در سایر بخش‌ها نیز باید استفاده کنیم و با بخش‌هایی که به نوعی با زمین‌شناسی ارتباط دارند،‌ بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه به امضا رسیده که نیمی از آنها به قرارداد تبدیل شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: در همین زمینه، با وزیر نفت هماهنگی انجام شد و وزارت نفت نیز استقبال خوبی داشت تا سرانجام به امضای این تفاهم‌نامه رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند شروع همکاری باشد، افزود: بخش اکتشاف و پژوهش، محور اصلی وزارت نفت است و سازمان نظام مهندسی معدن می‌تواند در این مورد کمک‌کننده باشد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا