برتربرگزیدهنفت و پتروشیمی

افتتاح فاز اول کارخانه احیای فولاد بافت با حضور رئیس جمهور

به گزارش صنعت کار، فاز اول کارخانه احیای فولاد بافت با ظرفیت مستقیم 800 هزار تن و سرمایه‌گذاری 120 میلیون یورو با حضور رئیس‌جمهور افتتاح ‌شد.

فاز اول کارخانه 250 نفر اشتغال مستقیم دارد که از این تعداد  90 درصد بومی منطقه مشغول به کارشده‌ و همچنین 2 هزار و 500 نفر اشتغال مولد غیرمستقیم در این کارخانه ایجاد شده است.

همچنین ظرفیت فاز دوم شامل کارخانه احیا (بریکت‌سازی گرم و کارخانه گندله‌سازی) شامل 2 میلیون و 500 هزار تن گندله و 800 هزار تن بریگت گرم کلنگ‌زنی شد که فاز دوم برای 500 نفر اشتغال مستقیم و 5 هزار نفر شتغال غیرمستقیم دارد که 252 میلیون یورو سرمایه‌گذاری با فاینانس کشور چین انجام خواهد شد وزمان اجرای کامل طرح سه سال است.

سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری در قالب 8 پروژه بزرگ کرمان

مهدی جهانگیری مدیرعامل گروه مالی گردشگری در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: کارخانه فولاد بافت زمینه اشتغال 900 نفر مستقیم و چندهزار نفر غیر مستقیم از جوانان منطقه را خواهد داشت که با راه‌اندازی فاز اول همه موارد برای راه‌اندازی فاز دوم که تجهیزات آن از قبل سفارش و آماده شده، فراهم است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تا سه سال آینده تولید این کارخانه 1.2 میلیون تن ورود گندله و 80 هزار تن خروجی آهن اسفنجی است و از سه سال آینده با راه‌اندازی فاز دوم تأمین حداقل ورود 2.5 تا 3 تن کنسانتره و خروج 1.6 دهم آهن اسفنجی از محصولات کارخانه خواهد بود.

مدیرعامل گروه مالی گردشگری خاطرنشان کرد: قطعا محور 90 کیلومتری سیرجان به بافت توان و کشش این حجم از تردد کامیون‌ها در جاده را ندارد و می‌تواند سبب مشکلات عدیده اجتماعی و بروز تصادفات کام مردم از این سرمایه‌گذاری را تلخ کند.

وی گفت: گروه مالی گردشگری در این استان به عنوان معین اقتصادی در قالب هشت پروژه بزرگ در شهرستان‌های سیرجان، بافت و کرمان شامل سرمایه‌گذاری در فاز اول و دوم فولاد بافت، احداث دهکده گردشگری و هتل گردشگری در بافت، راه‌اندازی جمیل کرک بافت به عنوان صنعتی پویا در منطقه برای عشایر، ساخت مجتمع رفاهی در سیرجان، سرمایه‌گذاری در تولید سنگ‌آهن معدن شماره پنج گل‌گهر و ره‌اندازی واحد کنسانتره در سیرجان فعالیت می‌کند.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا