اخبارصنعت و معدنویژه ها

375 واحد تولیدی استان مرکزی جهت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند

به گزارش صنعت کار، محمد رضا حاجی پور با اعلام این خبر افزود: سیاست کلی دولت و وزارت صمت صیانت از فرصت‌های موجود اشتغال و ظرفیت تولیدی کشور است، جهت‌گیری اصلی رونق تولید به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای حفظ وضع موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درادامه گفت: هدفگذاری رونق تولید در سال‌های اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان اعلام اما این مهم امسال از سوی استان مرکزی و بر اساس هدف‌گذاری سال گذشته در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: هدفگذاری سال گذشته برای استان مرکزی ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که تا پایان سال ۱۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال محقق شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی آخرین وضعیت تسهیلات رونق تولید این استان در سال جاری را تشریح کرد و گفت:۳۷۵ مورد تقاضا در راستای این طرح ثبت شده که ۱۶۶ طرح به مبلغ چهار هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

حاجی پور افزود: از این تعداد، ۲۵ طرح به مبلغ ۶۸۲ میلیارد ریال مصوب و ۱۹ طرح به مبلغ ۵۱۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی بیان کرد: ۱۵ طرح در این مدت به مبلغ ۳۹۱ میلیارد ریال انتقالی از سال ۹۷ پرداخت شده است.

وی ضمن اعلام میزان تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال تا کنون ادامه داد: ۱۳۷ مورد تسهیلات نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به مبلغ یک هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به صورت مستقیم در این استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به ثبت نام 375 واحد جهت دریافت تسهیلات از ابتدای سال جاری عنوان کرد: ۷۲۸ طرح رونق تولید پارسال در استان مرکزی ثبت نام شد اما امسال این طرح در قالب رونق تولید و تبصره ۱۸ پرداخت شده که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۵ طرح رونق تولید و ۲۵۱ طرح در بحث تبصره ۱۸ در این استان ثبت‌نام شده‌است.

وی گفت: از ۲۵۱ طرح ثبت‌نام شده در راستای تبصره ۱۸ این استان، ۷۲ طرح به مبلغ ۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۹۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مصوب و ۹ طرح با ۶۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال پرداخت شده‌است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا