اخبارصنعت و معدنویژه ها

صندوقهای حمایتی صنایع برای توسعه فعالیتها به افزایش نقدینگی نیاز دارند

به گزارش صنعت کار، به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته سعید زرندی طی نشستی صمیمانه با مدیر عامل این شرکت مادر تخصصی گفت : صندوق های حمایتی صنایع تولیدی و صنعتی برای افزایش بازدهی فعالیتها و توسعه اقدامات و تسهیلات دهی و ضمانت طرح ها هر سال باید سرمایه خود را افزایش دهند و لازم است بودجه آن در برنامه های بودجه ای هر سال دیده شود.

زرندی تاکید کرد : صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در سال گذشته و ۶ ماهه سال جاری بسیار خوب و موفق عمل کرد و لازم است از سوی دستگاههای مالی حمایت شود .

در این نشست همچنین مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تشریح فعالیتهای صندوق در ۶ماهه سال جاری گفت : در زمینه اعطای تسهیلات مالی در این مدت نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۸۰ درصدی و در زمینه صدور ضمانت نامه رشد ۱۵ درصدی را تجربه کردیم.

رضا نقی پور افزود : عملکرد صندوق به لحاظ ریالی طی ۴ سال گذشته در زمینه تسهیلات اعطایی بیش از۱,۵ برابر کل عملکرد ۱۶ سال گذشته است .

وی تصرح کرد : برای پوشش تسهیلات دهی و حمایت از یک درصد صنایع پیشرفته کشور، به حدود ۷ هزار میلیارد ریال تزریق نقدینگی از سوی منابع مالی نیاز داریم .

گفتنی است در این نشست تفاهمات خوبی در زمینه توسعه عملکرد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به عمل آمد تا صندوق در منظومه فعالیتهای آتی وزارت صمت نقش موثر تری ایفا کند.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا