اخبارتاپصنعت و معدن

ساخت ۲ نیروگاه اتمی ۱۱۵۰ مگاواتی تا ۱۴۰۶

به گزارش صنعت کار، محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از بازدید اعضای این کمیته از تاسیسات آب سنگین اراک طی هفته آینده خبر داد و گفت: این بازدیدها در راستای تدوین گزارش‌های مجلس از روند اجرای برجام است.

وی با بیان اینکه کمیته‌ هسته‌ای گزارشات مستمر خود در روند اجرای برجام را به هیئت‌رئیسه قوه مقننه ارائه می‌کند، ادامه داد: یکی از گزارشات کمیته در دستور کار مجلس قرار دارد که احتمالاً هفته آینده قرائت شود.

نماینده خمین در مجلس با اعلام اینکه در چند روز گذشته عملیات بتن‌ریزی آغاز ساخت دو پروژه نیروگاه اتمی بوشهر انجام شد، افزود: تاکنون 30 درصد این پروژه پیشرفت داشته و مقدمات کار آن انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: افتتاح اولین نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1404 و نیروگاه دوم آن در سال 1406 است که ظرفیت هر کدام 1150 مگاوات خواهد بود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس اضافه کرد: پس از اجرای گام‌های کاهش تعهدات برجامی پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان چشمگیر بوده که امیدواریم مسئولان در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشند.

 

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا