تاپنفت و پتروشیمی

آخرین وضعیت قیمت جهانی نفت، برنت ۶۱ دلار و ۸۸ سنت شد

به گزارش صنعت کار، در حالی که احتمال به نتیجه رسیدن توافق تجاری بین آمریکا و چین کاهش یافته است و این مسئله بر چشم انداز اقتصاد جهانی و تقاضا برای انرژی تاثیر گذاشته است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت، دو کشور به نهایی کردن یک توافق تجاری نزدیک شده اند، اما وی تاریخ یا مکانی را برای امضای این توافق اعلام نکرد و سبب دلسردی سرمایه گذاران شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 61 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 13 سنت معادل 0.2 درصد افت به 56 دلار و 67 سنت رسید.

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کند شدن رشد تقاضای جهانی برای نفت پس از سال 2025 نیز دیگر عامل تاثیرگذار بر بازار بود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه خود با عنوان چشم انداز انرژی جهان تا سال 2040 اعلام کرد، انتظار می رود تقاضای جهانی برای نفت تا سال 2025 به طور متوسط روزانه یک میلیون بشکه افزایش یابد، اما از آن سال به بعد به دلیل افزایش بهره وری در مصرف و بالا رفتن تعداد خودروهای برقی در جاده ها میزان تقاضا سالانه 100 هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش این نهاد بین المللی، آمریکا تا سال 2030 همچنان مسئول 85 درصد رشد تولید جهانی نفت و 30 درصد تولید جهانی گاز خواهد بود.

این گزارش همچنین پیش بینی کرده که سهم تولید اوپک و روسیه نیز در اکثر سال های دهه آینده میلادی به 47 درصد کاهش یابد که از دهه 1980 میلادی تاکنون بی سابقه است.

 

 

منبع:تسنیم

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا