بانک و بیمهبرتربرگزیدهتاپ

آخرین وضعیت قیمت جهانی طلا

به گزارش صنعت کار، پس از آنکه اظهارات ترامپ در مورد توافق تجاری موجب کاهش امیدواری سرمایه‌گذاران نسبت به پایان قریب‌الوقوع جنگ تجاری شد و در حالی که تقویت ارزش دلار موجب کاهش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز تغییر کمی داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به 1458 دلار و 59 سنت رسید، در حالی که قیمت فلز زرد در بازار آمریکا با 0.4درصد افزایش به 1459دلار و 10سنت رسید.

ترامپ در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در کلوب اقتصادی نیویورک گفت: مذاکره‌کنندگان چینی و آمریکایی به فاز نخست توافق تجاری نزدیک هستند، اما وی جزئیات جدیدی در مورد مذاکرات بیان نکرد.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا در مؤسسه سی ام سی مارکتس گفت: «روند کاهشی قیمت طلا متوقف شده است. ترامپ از یک طرف گفت که توافق نزدیک است و از طرف دیگر گفت اگر توافقی به دست نیاید تعرفه ها را افزایش خواهد داد… این صحبت‌ها به وضعیت تجارت کمکی نکرد، بلکه موجب تقویت طلا شد».

وی افزود: حجم پایین معاملات در بازار طلا نشان‌دهنده احساس عدم قطعیت است؛ زیرا سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا واقعاً توافقی به دست آمد یا نه دچار تردید شده‌اند.

اما عاملی که مانع رشد قیمت طلا شد، افزایش ارزش دلار بود که در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر در نوسان بود و سبب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند، گران شود.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی و در بورس وال استریت به‌دلیل افزایش نگرانی از به بن‌بست رسیدن مذاکرات تجاری شاهد کاهش بود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون به‌دلیل وضعیت آشفته اقتصادی و سیاسی حدود 13درصد افزایش یافته است.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا