برگزیدهنفت و پتروشیمیویژه ها

مذاکرات بزرگترین پالایشگاه هند برای واردات از روس‌نفت

به گزارش صنعت کار، سانجیو سینگ، رییس هیات مدیره ایندین اویل در یک کنفرانس انرژی به خبرنگاران گفت: ما در گذشته میزان اندکی از نفت روسیه را دریافت کردیم و بنابراین تلاش می‌کنیم در صورت امکان حجم واردات نفت روسیه را افزایش دهیم.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند دوشنبه هفته جاری گفت: هند مایل است واردات نفت از روسیه داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، حدود ۶۰ درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق کشورهای خاورمیانه تامین می‌کند اما این کشور به تدریج سرگرم متنوع کردن منابع واردات برای کاهش ریسکهای ژئوپلیتیکی است.

پرادهان همچنین از شرکتهای نفتی بین‌المللی برای سرمایه گذاری در خصوصی سازی شرکت‌های نفتی دولتی این کشور دعوت کرده است. وزیر نفت هند اخیرا دیدارهایی با مدیران ارشد شرکت‌های نفتی اکسون موبیل، شل، BP، روس‌نفت، آرامکوی سعودی و شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در هیوستون داشته است.

طبق گزارش‌هایی که در سپتامبر منتشر شد، هند سرگرم بررسی فروش سهم عمده شرکت نفتی بهارات (BPCL)، دومین پالایشگاه نفتی دولتی این کشور، به یک شرکت نفتی بین‌المللی است.

دولت هند سرگرم بررسی کاهش کنترل خود در شماری از شرکتهای انرژی دولتی است با این حال مشارکت دولتی غیرمستقیم بالای ۵۱ درصد خواهد بود.

وزیر نفت هند اظهار کرده که ثبات سیاسی، سیاست‌های قابل پیش بینی و بازار متنوع، هند را یک مقصد سرمایه گذاری جذاب می‌سازد. به گفته پرادهان، حضور بالاتر شرکت‌های انرژی دولتی بزرگ مانند اکسون، توتال و ادنوک نشان می‌دهد سرمایه گذاران به اقتصاد هند اطمینان دارند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا