بانک و بیمهبرگزیدهویژه ها

شاخص بورس رشد کرد

به گزارش صنعت کار، براساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶۸۶ واحد افزایش به ۸۸ هزار و ۴۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۴۵۸ واحد رشد به ۵۹ هزار و ۱۴۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۵۷۳ واحد افزایش به رقم ۳۵۸ هزار و ۳۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۱ واحد و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۲۷۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۲۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۹۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۰ واحد و پتروشیمی مبین (مبین) با ۵۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پتروشیمی جم (جم) با ۱۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۰۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۳ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۴۴ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، ایران خودرو، بانک پارسیان و س. صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۵۴ میلیون و ۹۱۹ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۰ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۳۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۸۷۰ میلیون و ۷۳۴ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)  بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا