برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

برق فقط به استخراج کنندگان ارزمجازی مجاز داده می شود

به گزارش صنعت کار، مصطفی رجبی مشهدی» افزود:، قیمت برق این مراکز معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود، که براین اساس این میزان ۹۶۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: این نرخ در ۸ ماه غیرگرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰تومان خواهد بود و در ۴ ماه گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور دوبرابر متوسط قیمت صادراتی برق محاسبه می‌شود .
رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: استفاده این مراکز از برق در ۳۰۰ ساعت از سال که ساعات اوج بار است و پیشترتوسط وزارت نیرو ابلاغ‌شده، ممنوع است.

این مقام مسئول درباره هزینه انشعاب عمومی برق این مراکز نیز گفت: از این گروه از متقاضیان هزینه انشعاب عمومی دریافت نخواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان این که برای تشویق فعالان تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در صورتی که این متقاضیان به صورت مجتمعی و با ظرفیت بالا فعالیت کنند تا ۲۰ درصد تخفیف در سطوح انتقال به آنها تعلق می گیرد. همچنین درصورتی که از استخرهای داخلی نیز استفاده کنند تا ۱۵ درصد تخفیف بیشتر شامل حال این مشترکان می شود.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز ممنوع است و برق تنها به متقاضیانی ارائه می شود که مجوز از وزارت صنعت، مدن و تجارت داشته باشند.

رجبی مشهدی ادامه داد: همچنین برای کسانی که نسبت به شناسایی و اعلام مراکز غیرمجاز مرز ارز اقدام کنند نیز پاداش هایی در نظر گرفته شده است که معادل ۲۰ درصد خسارت وارده توسط این مراکز به شبکه خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیرگفت: با استفاده کنندگان غیرمجاز از برق نیز براساس قوانین موجود برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که امکان استفاه از برق نیروگاه های موجود برای استخراج رمز ارز وجود ندارد و این کار ممنوع است، اظهار داشت: این گروه از متقاضیان در صورت تمایل می توانند نسبت به احداث نیروگاه جدید اقدام کنند که در این صورت نرخ سوخت این نیروگاه ها معادل ۷۰ درصد نرخ گاز صادراتی خواهد بود.

رجبی مشهدی در عین حال با اشاره به این که استخراج کنندگان رمز ارز همچنین می توانند نسبت به استفاده از برق تولیدی نیروگاه های تجدید پذیر برای این کار اقدام کنند، گفت: در صورت استمرار نداشتن برق تولیدی نیروگاه تجدیدپذیر، این مراکز می توانند از برق شبکه به عنوان پشتیبان استفاده کنند که در این شرایط نرخ برق شبکه به قیمت تعیین شده در این مصوبه محاسبه خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا