اخبارراه و ساختمانویژه ها

راه‌آهن میانه- بستان‌آباد آماده افتتاح است

به گزارش صنعت کار، عباس خطیبی در خصوص آخرین وضعیت تکمیل پروژه خط‌آهن میانه – بستان‌آباد، افزود: مسیر ریلی میانه تا بستان‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۴‌ هزار میلیارد ریال ساخته و آماده بهره برداری است.

وی توضیح‌داد که این خط ریلی بخشی از راه‌آهن میانه تا تبریز است که طول آن ۱۳۲ کیلومتر بوده که از ایستگاه موجود راه‌آهن میانه شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی که از شهرهای «ترکمانچای» و «تیکمه‌داش» عبور کرده به ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد متصل می‌شود.

خطیبی خبرداد که برنامه وزات راه این است که این خط ریلی در آینده از ایستگاه بستان‌آباد تا ایستگاه راه‌آهن تبریز ادامه داشته باشد.

بر اساس اظهارات خطیبی، تکمیل این مسیر ریلی تا تبریز، تهران را به کشورهای ترکیه و آذربایجان متصل می‌کند.

وی در خصوص وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و تاثیر آن بر عدم افتتاح این مسیر ریلی گفت: زمان افتتاح از حوزه اختیارات ما خارج است و قرار است این قطعه از راه‌آهن تبریز با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شود اما از آنجایی که مسئولان استانی درحال خدمات دهی به زلزله زدگان هستند و موضوع اول استان مسئله زلزله است ممکن است در برنامه افتتاحیه که آخر آبان ماه بود تغییری ایجاد شده باشد.

‌طرح احداث راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز از چند سال پیش به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا