راه و ساختمانویژه ها

کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با حضور روحانی

به گزارش صنعت کار، محمد راستاد در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی با بیان این‌که باید به دنبال تبدیل نمایشگاه دریایی کشور به برند بزرگ بین المللی باشیم تا همه برندهای موفق منطقه حضور یابند، اظهار کرد: باید بتوانیم در این نمایشگاه‌ها همه توانمندی‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان این‌که علاوه بر بازار داخلی باید در بازارهای بین المللی ا ز ظرفیت بزرگ ایران استفاده کنیم، تصریح کرد: بایستی از زیرساخت‌های مناسب دریایی کشور برای ساخت و تعمیر شناور به صورت حداکثری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع دریایی، افزود: باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرده‌ از صنایع دریای حمایت کند. در این زمینه بخش مهمی از تجهیزان پایانه کانتینری شماره 2 بندر شهید رجایی توسط سازندگان داخلی تامین شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: پیمانکار عملیات اجرایی فاز 3 پایانه کانتینری بندر شهید رجایی انتخاب شده و امیدواریم با سفر رئیس جمهوری گلنک این پروژه به زمین زده شود.

راستاد با اعلام این‌که این پروژه ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی راه به 8 میلیون TEU افزایش می‌دهد، اظهار کرد: در این پروژه 1400 متر اسکله طراحی شده که امکان پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر را فراهم می‌کند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در اجرای این پروژه طی سه سال 1000 میلیارد تومان در زیرساخت سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی در ادامه مشارکت توانمند داخلی و خارجی با رویکر توسعه کالای ترانزیتی و ترانشیپی را یکی از سیاست‌های سازمان بنادر اعلام کرد و با بیان این‌که به دنبال “مدیریت صاحبخانه‌ای برای فاز 3 بندر شهید رجایی” هستیم افزود: متعاقب واگذاری ترمینال‌های 1 و 2 دو به بخش خصوصی، به طور جدی به دنبال حمایت همه جانبه از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری حمایت کند.

مسئولان محلی هرمزگان زمان سفر رئیس‌جمهوری را به این استان اواخر هفته جاری(چهارشنبه) اعلام کرده‌اند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا