خودرو

در جلسه مذاكره سايپا و خودروسازان خارجی چه گذشت؟

رئيس هيات مديره انجمن تخصصي همگن قطعه سازي كشور از اصرار مديرعامل سايپا درخصوص مشاركت قطعه سازان ايراني در توليد خودروهاي خارجي همكار اين گروه در ايران خبرداد و گفت: جهرودي اصرار زيادي به توليد قطعات خودروهاي سيتروئن توسط قطعه سازان ايراني داشته است.
در جلسه مذاكره سايپا و خودروسازان خارجی چه گذشت؟محمدرضا نجفي منش در گفت و گو با خبرنگار خودروکار اظهاركرد: از آن جايي كه مديرعامل سايپا در گذشته سابقه فعاليت در قطعه سازي را داشته، به خوبي با جنس فعاليت ها در اين صنعت آشناست و درك صحيحي از مشكلات آنان دارد.

او افزود: از زماني كه مديريت جديد در گروه سايپا بر سر كار آمده، بخشي از طلب قطعه سازان ايراني پرداخت شده و قرار است به زودي اين پرداخت ها 120 روزه شود كه در صورت وقوع اين امر، مي توان به تسريع در حركت قطعه سازان اميدوار بود.

نجفی منش تصريح كرد: سايپا علاوه بر همكاري مالي با قطعه سازان، در زمينه هاي ديگري نظير حمايت از آن ها در برابر توليدكننده خارجي و مشاركت در توليد قطعات داراي فناوري پيشرفته نيز گام هاي مثبتي برداشته كه اميدواريم در آينده گسترش يابد.

او تاكيد كرد: مديريت ارشد سايپا توانسته همچنين بخش هايي از اموال مازاد و غيرسودده موجود را واگذار كند كه از محل درآمدهاي آن، توليد محصول را در اين گروه گسترش داده و رونق كسب و كار را در خوروسازي و قطعه سازي فراهم كرد.

رئيس هيات مديره انجمن تخصصي همگن قطعه سازي كشور در بخش ديگري از اظهارات خود خاطرنشان كرد: در حال حاضر بزرگ ترين معضل موجود در خودروسازي كشور، مسئله قيمت گذاري توسط شوراي رقابت است كه اگر اين مانع از سر راه برداشته شود، فعاليت هاي اين صنايع رشد چشمگيري خواهد يافت.

وي گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه معاونان و تصميم گيران اين نهاد، به طور جدي پيگير حمايت از صنعت خودروسازي و قطعه سازي هستند و در صورتي كه بتوانند موانع را از سر راه آنان بردارند، مي توان به آينده اين صنعت و اشتغال زايي آن اميدوار بود.

منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا