اخبارصنعت و معدنویژه ها

رسیدگی به 517 مورد شکایات مردمی در حوزه کالا و خدمات در استان بوشهر

به گزارش صنعت کار، رضا جمالی با بیان این مطلب، افزود: دربازه زمانی مذکور تعداد 348 فقره شکایات دریافتی به صورت تلفنی ، 35فقره حضوری ، 107 فقره کتبی ، 13 فقره سامانه۱۲۴ و 14 فقره سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی دریافت گردیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع شکایات رسیدگی شده، 126 فقره متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شده است، تصریح کرد: 184 فقره ارجاع به کارشناسی ودر دست بررسی تعداد 28 فقره نیزکه جنبه عمومی نداشته و قبل از تشکیل پرونده ، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .ومابقی غیر متخلف تشخیص داده شده است .

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: بررسی‌ وضعیت گزارشات حاکی از آن است که65 درصدمربوط به بخش کالا و 35 درصد مربوط به بخش خدمات می باشد.

جمالی اضافه کرد: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان ، میوه و تره بار , سیلندرهای گاز و شرکت های خودرویی میباشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (تاکسی و وانت بار تلفنی ها) , حمل و نقل برون شهری و آرایشگاه های مردانه بوده است .

وی در ادامه اظهار داشت :گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گرانفروشی، کم فروشی ،عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری تاکید کرد: کلیه واحد های صنفی بمنظورلزوم استمراراطلاع رسانی نظام مند، دقیق و بهنگام می بایست قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه به نحویکه قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد اقدام کنند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا