تاپصنعت و معدن

افزایش 6.5 درصدی ارزش افزوده صنعت نسبت سال گذشته

به گزارش خبرنگار صنعت کار، محسن صالحی نیا امروز در نشستی خبری با اشاره به اقداماتی که در سال جاری در حوزه صنایع انجام شده، بیان کرد: پیش بینی ما برای رشد ارزش افزوده بخش صنعت نسبت به سال گذشته ۵/۵ درصد است. همچنین نرخ تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن ۱۸۰ هزار میلیارد برآورد ما بود که در ۹ ماهه ابتدای ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او ادامه داد: ۷۰ درصد این عدد بازتمدید تسهیلات قبلی است و ۳۰ درصد تزریق تسهیلات جدید است، پیش بینی ما این است که تا پایان سال این رقم به ۱۵۰ هزار میلیارد برسد که نشان دهنده این است که ما همچنان در تامین مالی صنایع با محدودیت مواجه هستیم.

صالحی نیا با اشاره به مجوزهای تاسیس داده شده، تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۶۰ واحد مجوز تاسیس در سال جاری صادر شده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر صنعت گفت: در کشور میل به سرمایه‌گذاری و امید وجود دارد و دستگاه های سیاست گذار و خدمات دهنده باید کمک کنند که این سرمایه گذاری ها جذب و به بهره برداری برسد.

او درباره میزان رشد تولید صنایع مختلف، توضیح داد: تولید تراکتور ۱۸/۵ درصد، تولید کاغذ افزایش داشته اما ظرفیت کاغذ تحریر روزنامه بیشتر از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

صالحی نیا اظهار کرد: حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال تسهیلات به بخش صنعت پرداخت شد که با توجه به میزان تسهیلات پرداختی مدت مشابه پارسال( حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان) افزایش ۸ درصدی داشت، بر اساس پیش بینی ها این رقم تا پایان سال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تولید کمباین در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۱۱۴ درصدی و تولید تراکتور افزایش ۱۸.۵ درصدی داشته و تولید شمش آلومینیوم ۶ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: افزایش تولید فیبر ۱۱ درصد و افزایش تولید سموم آفت نباتی در ۱۰ ماهه امسال ۱۴.۵ درصد بوده است، تولید فرش ماشینی در این مدت ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا