خودرو

تولید خودرو در 10 ماه رکورد زد

به گزارش خبرنگار صنعت کار، محسن صالحی نیا امروز در نشستی خبری با اشاره به اقداماتی که در سال جاری در حوزه صنایع انجام شده، بیان کرد: پیش بینی ما برای رشد ارزش افزوده بخش صنعت نسبت به سال گذشته ۵/۵ درصد است. همچنین نرخ تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن ۱۸۰ هزار میلیارد برآورد ما بود که در ۹ ماهه ابتدای ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

صالحی نیا در پاسخ به پرسش صنعتکار مبنی بر اینکه با توجه به تنش های ارزی و فشار مضاعف بر قطعه سازان، آیا وزارت صنعت برنامه ای برای حمایت از این بخش صنعت دارد؟ بیان کرد: ما روز گذشته با انجمن قطعه سازان جلسه داشتیم و در پنج محور به جمع بندی رسیدیم. بحث تامین منابع مالی برای پرداخت مناسب به قطعه سازان بود که قرار شد مطالبات آنها از طریق منابع مالی اوراق مرابحه عرضه شده در بورس تامین شود.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: دومین بحث محدودیت قطعه سازان در هدف قیمتی با خودروسازان است قرار شد که خودروسازان و قطعه سازان به تعامل برسند تا ما بتوانیم موارد کمکی را انجام دهیم.

او ادامه داد: همچنین مقرر شد که شرکت های خودروساز از مسیر شورای رقابت برای تعدیل قیمت هایشان اقدام کنند تا فشار کمتری از نظر هزینه ای هم به آنها و هم به قطعه سازان وارد شود. همچنین طرح های بهسازی و نوسازی خطوط تولید قطعه سازان با کمک سود تسهیلات از سوی وزارت صنعت، اجرایی شود. قول ما به قطعه سازان این بود که نرخ ارز مبادله ای برای برخی از واردات مواداولیه قطعه سازان احیا شود.

او همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خودروکار درباره چرایی افزایش نداشتن میزان ساخت داخل پژو ۲۰۰۸، گفت: شرکت ایکاپ شکل گرفته و تا امروز بیش از دو هزار ۲۰۰ دستگاه تولید کرده، هرچند که از برنامه عقب است اما به زودی به برنامه خواهند رسید. همچنین تا آخر این ماه رقم تولید داخل ۲۰۰۸ به ۳۰ درصد خواهد رسید و در تولید ۳۰۱ میزان ساخت داخل در ابتدای کار به بالای ۵۰ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا