اخباربانک و بیمهبرتربرگزیدهگوناگونویژه ها

آخرین وضعیت قیمت جهانی طلا،گرانی طلا در پی تصمیم جدید ترامپ

به گزارش صنعت کار، پس از اقدام ترامپ در وضع تعرفه بر کالاهای برزیلی و آرژانتینی و نگرانی از تشدید جنگ تجاری در گوشه دیگری از جهان که موجب کاهش اشتها برای ریسک پذیری شد، قیمت طلا روز سه شنبه افزایش داشت و به نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1463 دلار و 42 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به 1469 دلار و 20 سنت رسید.

ترامپ در یک تصمیم غیرمنتظره اعلام کرد که تعرفه هایی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از برزیل و آرژانتین وضع می کند. امروز ارزش دلار در برابر ین ژاپن به نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته گذشته رسید، در حالی که ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز کاهش داشت.

فعالیت های کارخانه ای در آمریکا در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته و میزان ثبت سفارشات جدید به پایین ترین رقم از سال 2012 رسیده است. میزان هزینه کرد های عمرانی در آمریکا نیز در ماه اکتبر کاهش یافته است.

ترامپ روز دوشنبه گفت، مصوبه اخیر کنگره در حمایت از معترضان هنگ کنگی مذاکرات تجاری با چین را آسان نکرده، اما وی در عین حال معتقد است که پکن همچنان خواهان توافق است.

چین دیروز ورود کشتی ها و هواپیماهای جنگی آمریکا به هنگ کنگ را ممنوع اعلام کرد و تحریم هایی را علیه چند سازمان غیردولتی آمریکایی که در تشویق جدایی طلبان هنگ کنگی به ارتکاب اقدامات خشن نقش داشتند وضع نمود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه با 0.72 درصد کاهش نسبت به روز جمعه به 889.16 تن رسید. قیمت فلز پالادیوم امروز با 0.1 درصد کاهش به 1850 دلار و 66 سنت رسید. قیمت نقره نیز امروز با 0.1 درصد افزایش 16 دلار و 92 سنت معامله شد. همچنین قیمت پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 896 دلار و 91 سنت رسید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا