نفت و پتروشیمیویژه ها

مخالفت با برق رایگان در مدارس

به گزارش صنعت کار، بر اساس تصمیم مجلس قرار شده تا سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش‌وپرورش تدوین و اجرا شود و چنانچه مصارف واحدهای آموزشی مشمول در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین‌شده باشد، کل مصارف آن دوره کماکان مشمول پرداخت هزینه مصرفی خواهد شد.

با این جود برخی از مسوولان برقی نسبت به اجرای این طرح ناراضی هستند تا جایی که غلامرضا خوش خلق، مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران صراحتا اعلام کرده است که هر چند قانونگذاران نیتشان خیر است اما ازاجرای این مصوبه نتیجه خوبی نمی‌گیرند چراکه این امر موجب عدم مدیریت مصرف در مدارس می‌شود.

وی پیشنهاد کرد: برای کمک به مدارس اعتباری به طور اختصاصی جهت پرداخت هزینه‌های آب و برق در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود تا خود این سازمان آن را مدیریت کند.

خوش خلق با تاکید بر اینکه قانونگذاران باید کمک کند در منابع ملی صرفه جویی بیشتر شود، تصریح کرد: دقت نظر در قانونگذاری می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

در این بین بسیاری از کارشناسان نیزبر این باورند که آموزش‌های مدیریت مصرف باید از مدارس آغاز شود و این مساله نیز ارتباطی با پرداخت هزینه از سوی مدارس ندارد.

با این حال قرار شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ این طرح در تمامی مدارس کشور اجرایی شود و امید می‌رود که شاهد جهش افزایش مصرف در مدارس نباشیم و طرح‌های آموزشی مدیریت مصرف نیز بیش از گذشته تقویت شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا