برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

نشست بررسی شیوه های همکاری چندجانبه شرکت های فناوری و فعال در حوزه های مختلف صنایع پیشرفته کشور

به گزارش صنعت کار، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، ضمن معرفی فعالیت های صندوق، این نهاد مالی تخصصی را یکی از بازیگران جدی عرصه حمایت از فناوری و صنایع پیشرفته کشور برشمرد که در صدد است با توجه به ایجاد ارتباط بین صنعت و مراکز آموزشی و پژوهشی و در کنار آن تامین مالی و اعتباری طرح های فناورانه بسترهای لازم برای توسعه فنی و اقتصادی بنگاه های کشور را فراهم آورد.

وی گفت : در این بین یکی از راهبردها، کاهش تمرکز تخصیص منابع در مرکز و در کنار آن هدایت منابع تسهیلاتی و توزیع مناسب حمایت ها در استان ها با تکیه بر مزیت های مناطق جغرافیایی و استانی کشور اعم از میزان دسترسی به منابع طبیعی، سابقه صنعتی، نیروی انسانی، سهولت دسترسی به مجراهای صادراتی و … است.

نقی پور اصل ضمن اعلام خبر افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در استان فارس که طی هفته جاری و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفت، گفت : این امر را زمینه ساز و گامی در راستای تسهیل و تسریع دسترسی فعالان صنایع پیشرفته استان به منابع مالی برشمرد.

وی همچنین حضور صندوق در اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید با هدف قطع وابستگی بنگاه های تولیدی به قطعات و مواد اولیه را مغتنم و زمینه ساز شناسایی واحدهای تولیدی و فراهم شدن بسترهای حمایتی عنوان کرد.

در ادامه استاندار فارس، به تلاش همه جانبه دولت جهت کاهش نرخ بیکاری در کشور و استان اشاره نمود.

عنایت الله رحیمی ضمن دعوت به مشارکت جدی سایر بازیگران عرصه پژوهش و فناوری استان اظهار امیدواری کرد : حضور صندوق در استان امکان دسترسی آسان تر به منابع مالی برای فعالان صنعتی و توسعه اشتغال را فراهم کند.

در خاتمه نشست مقرر گردید، طی تفاهم‌نامه چندجانبه، با حضور صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی شیراز، صنعتی شیراز و پارک علم و فناوری استان فارس و با تمرکز نظارت و هماهنگی استانداری استان فارس زمینه های همکاری همه جانبه تحکیم و تقویت گردد.

شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته مورخ ۱۳ لغایت ۱۶ آذر ماه در با برپایی غرفه در اولین‌نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان فارس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی شیراز پذیرای بازدیدکنندگان و فعالان صنایع پیشرفته کشور می باشد.

گفتنی است، این نشست با حضور استاندار استان فارس، مدیرعامل و رییس هیات مدیره و مدیران ارشد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، رییس و معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، رئیس دانشگاه شیراز، رئیس پارک علم و فناوری استان، و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

 

 

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا