برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری ایران در صادرات به کشورهای همسایه

به گزارش صنعت کار، و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در این همایش با اشاره به اینکه برای تصاحب سبد وارداتی کشورهای همسایه برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه داشتیم و امسال برای ارتقای این رقم به یکصد میلیارد دلار عزم خود را جزم کرده‌ایم.

وی وارد کردن ارز توسط صادرکنندگان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: در شرایطی که صادرات و ارزآوری دشوار است توجه همگانی به سمت صادرات غیرنفتی است و باید در این حوزه همت بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به اینکه ۷۰ درصد واردات کشورمان کالاهای واسطه‌ای است، گفت: صادرات، خونی در شریان تجارت خارجی ما است و اگر صادرات و ارزآوری نباشد قادر به خرید کالاهای مورد نیاز صنایع نیستیم.

زادبوم با تأکید بر حمایت دولت از بازرگانان افزود: کنترل های وارداتی و صادراتی اعمال شده در یکسال گذشته برای کشور ضروری بوده و این تصمیم‌ها اگرچه عاری از مشکلات نیست اما برای تنظیم وضعیت کشور ضروری است، تجار نیز باید رفتارهای انقلابی داشته و به قوانین و تصمیم های دولت احترام بگذارند.

وی از تصمیم جدید این وزارتخانه برای بازگشت ارز به کشور گفت: به زودی تصمیم های خوبی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی در نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تحریم ها دایمی است و در این میان، انرژی و ظرفیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به دولت دلگرمی می‌دهد.

ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر برندسازی و یکپارچه سازی واحدهای تولیدی عنوان کرد: صنایع خرد و تولیدکننده های پراکنده را در صورت تجمیع و یکدست شدن حمایت می کنیم.

زادبوم در ادامۀ سفر خود به استان همدان، در جلسه‌ای با تولیدکنندگان مبلمان در تویسرکان و منطقه اشترمل، در جریان مشکلات صادرات مبلمان قرار گرفت و راهکارهای توسعۀ صادرات این محصولات به بحث و بررسی گذاشته شد.

گفتنی است، این مراسم با حضور استاندار همدان، رئیس نمایندگان استان، رئیس سازمان صمت و رئیس اتاق بازرگانی همدان به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

 

منبع: ایلنا

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا